Må han bli alene rotte?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Må han bli alene rotte?

Post by Rottefluffen »

Jeg har en hann rotte som er alenerotte, men tengte det var lurt om han fikk seg en venn eller to? tror dere det går og introdusere en ca1,3år g,,el hann.
Hadde han med til en venn med to hanner men han reiste bunt og prøvde og angripe, disse hannene er ca like gamle.¨Mamma nekter å kjøpe flere rotter men hvis det er noe håp kan jeg vise henne svarene :D
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Må han bli alene rotte?

Post by Lyngrottene »

Det spørs veldig på om hann er av den dominante rotten. Den beste muligheten for og klare og introdusere han til noen kompiser er og få unger inn i bildet, og la de introduseres på enn sted de ikke har vært, men iallefall vekk ifra buret hans. Men vær til stede til og gripe inn ;)

Jeg ville latt de nye eventuelt snoke litt i buret til gamlerotta di, og omvendt, og skift på buret som skal brukes. Ting kan virke veldig rosenrødt når de er ute, men ikke etter kort stund i buret. Så om du synes dette g¨r bra, ikke la de stå i bur sammen uten oppsyn, men repiter dette daglig, gjerne 2 ganger om dagen :) Og etterhvert avgjør når du synes det har gått såpass bra at du kan la de være alene uten oppsyn, men med lenger og lenger tid. Akkuratt som om du skulle ha vendt en hund til og være hjemme alene for første gang.

Etterhvert ville jeg da latt de stå sammen en hel natt, går dette bra, så tror jeg introduseringen skal være i boks :D

Om han har hengekøye eller lignende han pleier og ligge i, ta gjerne den og "rull" de nye i denne så de får noe av lukten hans på seg :D Da blir det kjente lukter for gamlegutten :D
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Må han bli alene rotte?

Post by Rottefluffen »

burde jeg kjøpe to smottiser? probleme er bare at amma ikke vil :-x Han han heller ikke gatt kontakt med andre rotter siden han var liten, blir det et problem?
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Må han bli alene rotte?

Post by Larm »

Det kan bli et problem, men det trenger ikke å bli det.

Det beste hadde nok vært å kjøpe 2 små gutter :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply