Jenterotta mi fikk en venn i dag..men..

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Josefine

Jenterotta mi fikk en venn i dag..men..

Post by Josefine »

Jeg vet ikke helt hvordan det går..
jeg har hatt henne siden 13 november, og da har hun bodd alene hos meg.
Men hun har virket ganske ensom og stusselig så i dag kjøpte jeg en rotte til, fra samma butikken, og faktisk fra samma kullet hun kom fra.

Men hu bare angriper den nye.. jente det også..
de fikk møtes ute i sofaen littegranne først før de gikk inn i buret..
Først la den nye rotta seg helt flat for hun som bodde der fra før.. og nå bare løper hu etter hu nye og hu får ikke gjøre noenting, og hu nye piper hver gang hu angriper henne.. :(

Er det her vanlig..? Vil det gi seg? Er det noe jeg burde gjøre??

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Jenterotta mi fikk en venn i dag..men..

Post by Stine »

Det er vanelig at de legge hverandre på rygg og løper etter hvenadre litt i begynnelsen. Så lengde det ikke blir noe sår ellerblod, kan du trygt la de være sammen :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Josefine

Re: Jenterotta mi fikk en venn i dag..men..

Post by Josefine »

ååh..bra.. blir så nervøs jeg..
er så redd for at hun som bodde der fra før misliker detta og blir deprimert, og at den nye blir vettskremt og lei seg..hehe..
får håpe de blir venner snart.. hun nye prøver og prøver, for hun er jo vant til andre rotter fra dyrebutikken.. men hun gamle er jo vant til å ha buret for seg selv nå. Får gi dem litt tid :) Får bare så vondt av dem begge to hehe

Catya
Gnager på ledninger
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2009, 00:17

Re: Jenterotta mi fikk en venn i dag..men..

Post by Catya »

Min 9mnd gamle rotte Nexi var alene i Dyrebutikken men hun reagerer på samme måte mot Pepper som jeg kjøpte i går.Jeg har ikke tatt Pepper inn i buret hennes enda og vet ikke om jeg burde heller enda.

Post Reply