Missy vs den lille, trenger introduksjon hjelp.

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wesc
Pinky
Posts: 14
Joined: 07 Mar 2008, 17:16

Missy vs den lille, trenger introduksjon hjelp.

Post by wesc »

Etter Turbo døde av svuls, var det bare Missy igjen og det var nå på tide å finne en vennine til henne. Fått klora i en blue russian og den er 2mnd gammel. Missy er 1 og et halvt år og har nå tatt over sjef rollen etter Turbo.

Introduksjonen gikk ikke så bra som jeg håpet på.. Den lille gikk rett bort til Missy og virket nysgjerrig, men det ville Missy tydeligvis ikke ha noe med, så han begynte å bite i pelsen/huden + legge den på ryggen(som jeg vet er vanlig) - Har hatt den lille i reiseburet noen dager ved siden av det andre buret og prøvde idag igjen, det samme skjedde og den lille begynte å pippe hele tiden, har ikke sett noen fysiske skader eller blod - Må føler jeg må skille de etter 15sekunder maks.

Den nye er blue russian albino og andre er en black berserk.. Er det noen som rett og slett ikke kan leve sammen?

Trenger tips!

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Missy vs den lille, trenger introduksjon hjelp.

Post by Matmor »

Har du prøvd med noen avledningsmanøvre i form av maisfisking eller strø cornflakes ut over stedet de møtes? Hvis de blir mer opptatt av mat, og mindre av hverandre, hender det at det går bedre. Majones i nakkepelsen på begge kan også hjelpe. Slikking er opplagt bedre enn jafsing når de møtes, og majones er typisk slikke-mat.

Det hender at rotter motsetter seg introduksjon svært iherdig, men så lenge de ikke skader hverandre, eller det ser ut som om det er like før ordentlig bitt, lønner det seg å holde på litt hver dag, og gjerne flere ganger om dagen.
:rat:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Missy vs den lille, trenger introduksjon hjelp.

Post by tantepose »

Hei :) Så lenge det ikke blir noen skader kan du bare la dem gå sammen.Sett buret den lille bor i på soffaen med døren åpen.Legg godsaker inni og rundt på sofaen,og sett rottene i sofaen.Sitt bare rolig ved siden av.De kan tolke stress av deg og selv stresse.Blir ingen skadet kan du bare la dem gå slik,og ikke blande deg inn.Noen pip og litt skrik må vi tåle.Nå kan gamlemor få gjort fra seg det hun mener må til med den lille,så slipper hun å starte på nytt hver gang hun møter knøttet! ;) Legg tepper over deler av sofaen også,før eller senere sovner de,om ikke sammen med det første så kommer det.Går det bra etter noen timer kan jo gamla få overnatte hos småen om hun liker seg i buret.
Går nok bra,la dem bli kjendt,og la gamla få lære bort knepa sine! ;)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply