Ny rotte, kan jeg ta han opp første dagen?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
timon&pumba
Stjeler mat
Posts: 59
Joined: 01 Feb 2010, 22:43

Ny rotte, kan jeg ta han opp første dagen?

Post by timon&pumba »

Hei!
Nå har Rafiki endelig kommet :D
Burde jeg vente til i morgen med å ta han opp fra buret eller kan jeg ta han opp idag?
Blir veldig glad for raske svar :rat:
Pumba<3 R.I.P Timon<3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Ny rotte, kan jeg ta han opp første dagen?

Post by Matmor »

Gratulerer med ny rotte!
Det er ingen god grunn til å vente så lenge som en dag med å ta kontakt med en ny rotteunge. Gi den en time eller to til å venne seg til nytt sted, mens du sitter i nærheten av buret. Så kan du åpne buret og bare legge inn hånden. Hvis ungen kommer bort for å snuse, så bare la hånden ligge stille. Vent til den har snust seg ferdig med å ta den ut. Hvis den ikke kommere bort for å snuse kan du hente den rolig ut når det er gått noen minutter. Da er det lurt å ha en stor lomme på magen å sette den i, hvis du har en hettegenser med noe slikt. Et avklipt bukseben eller avskåret pringlesrør med belte igjennom kan også brukes. se om du kan få rotta til å ta en godbit mens den er ute. Hvis ikke kan du belønne den når den kommer inn i buret igjen.
:rat:

timon&pumba
Stjeler mat
Posts: 59
Joined: 01 Feb 2010, 22:43

Re: Ny rotte, kan jeg ta han opp første dagen?

Post by timon&pumba »

Når jeg legger ned hånda med en godbit sitter han bare inni huset sitt, han kommer ikke fram.
Skal jeg løfte opp huset da, eller skal jeg ikke det?
Pumba<3 R.I.P Timon<3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Ny rotte, kan jeg ta han opp første dagen?

Post by tantepose »

Rotteunger skal lekes med og koses med! :bravo: Sett ham forsiktig opp i halsgropen din og la ham krype under håret og genseren din.Så kan du koseprate og stryke litt,og kanskje fingerleke litt om han vil det.Det er du som må lære ham kjekke ting,ikke vente på at han kanskje finner det ut selv,mange gjør aldri det. :rottehode:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply