Agressiv halvbror, begge alene.

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Maxtine
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 28 Feb 2010, 15:37
Location: Akershus

Agressiv halvbror, begge alene.

Post by Maxtine »

Den yngste rotta vår Ozzy er en hormonbombe for øyeblikket pga puberteten og det hele endte meg at han skremte vettet av halvbroren hans Halvorsen og beit han til blods i halen og på "skuldern".... Sårene til Hallisen ble bedre med gjevnlig smøring av bacymycinsalve og han er helt ok igjen nå. Men så er jo det dumme at vi måtte skille dem på grunn av dette. Har bare satt en treplate gjennom gitteret på buret så nå bor de i "rekkehus"... :P Og samtidig kan de snuse på hverandre gjennom en sprekk mellom treplata og gitteret. Det gjør de en del. Gnage på plata gjør de ikke av en eller annen grunn.... Alt dette var litt trist i og med at de har bodd sammen i sus og dus som gode søsken i ca 8 mnd nå... :(

Men eldstemann Halvorsen er jo bare så helt utrolig god og snill! Ville ikke gjort en flue fortred! (vel kanskje en edderkopp... :giggle: ) Han legger seg på fangene våre for å få kos, er veldig underdanig, og ikke engang da vi presenterte han for tre jenter (over fanget selvsagt) virket han ikke interessert i å snuse dem bak engang! Han var rett og slett en skikkelig gentleman, prøvde til og med å vaske en av jentene men det likte hu ikke... :lol: Så fort de sa ifra om at de syntes han var skummel trakk han seg unna og la seg heller på fanget mitt. :)

Han er rett og slett verdens snilleste... Også måtte han få en sånn sinna burkammerat da.... Har prøvd å gi dem litt tid sammen på badegulvet, men det endte bare med at Halvorsen hoppet livredd opp i fanget mitt og gjemte seg for Ozzy....
Bør vi prøve skaffe oss en snill rotte til? Å gi bort eller avlive Ozzy er det ikke snakk om, da får vi heller klare oss med hormoner og biting samme hvor lang tid det måtte ta... ^^
Men i og med Halvorsen ser ut til å være den som er mest ensom her blir jeg litt bekymret... Han er veldig sosial og søkende, så fort han blir redd vil han bare gjemme seg på fangene våres og få trøst.... Eller trøst hos Ozzy som han pleide å gjøre før Ozzy ble "slem". :happy:

Vil ikke han skal være ensom selv om han er mange timer utenfor buret hver dag... :(
Halvorsen er akkurat 1 år gammel nå i Oktober. Bør vi lete etter noen som vil gi fra seg en supersnill gjevnaldrende rotte?
Hvil i fred Halvorsen min, Remy-gutten og Ozzy-gutten min...<3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Agressiv halvbror, begge alene.

Post by Matmor »

Hva med å kastrere Ozzy først, og se om det hjelper? Hvis han roer seg og Halvorsen er en slik gentleman som du beskriver burde det være gode sjanser for å kunne gi dem et hjem sammen igjen.

Maxtine
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 28 Feb 2010, 15:37
Location: Akershus

Re: Agressiv halvbror, begge alene.

Post by Maxtine »

Ja, det eneste jeg er redd for er at Hallis fortsatt skal være redd for han.. Han løper tilbake til meg i ren skrekk bare de gangene Ozzy snuser på han fordi han er nysgjerrig. Og han stivner til så fort han får øye på han... Det er som om han har fått traumer av å være med Ozzy eller noe.... :?
Hvil i fred Halvorsen min, Remy-gutten og Ozzy-gutten min...<3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Agressiv halvbror, begge alene.

Post by Matmor »

Det hender at de får slike problemer, men ofte går det seg til når den andre rotta er blitt "snill". Offeret kan lukte at det er skjedd noe med den tidligere bøllen. Hvis ikke Halvorsen har blitt mye plaget over lang tid, eller har fått avlorlige skader tror jeg Ozzy har gode sjanser for å bli tilgitt. Uansett vil det bli vanskelig å gå Ozzy en ny burkamerat uten kastrering.

Post Reply