Introdusere to jenter til en kastrat

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Christiane
Pinky
Posts: 8
Joined: 24 Aug 2010, 00:49

Introdusere to jenter til en kastrat

Post by Christiane »

Sken er sånn at jeg hadde to små, en kastrat og en liten jente, men måtte avlive jenta pga sykdom. Fikk tak i to nye jenter ganske fort, de er ganske jevnaldrene. Det har gått greit hitill, untatt litt dytting her og der. De bor fortsatt i hvert sitt bur. Kastraten var den dominante når vi hadde den lille jenta, og d to nye har jo også en vært dominant og sjefen. Men etter at de kom hit, virker det som om alle tre prøver å være dominate og sjefete. Lurer litt på hvordan jeg skal gå fram best bare for å unngå biting og slossing. Har tenkt å la dem hilse mer på hverandre to og to på et nøytralt sted. Men må jeg bare la de avgjøre selv hvem som skal være sjefen i buret eller?

Det har jo gått ganske greit hitil, men vil ta litt forhåndsregler :)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Introdusere to jenter til en kastrat

Post by tantepose »

Hei :cheerful:
Har du søkt og lest på forum?Mange tips å få.Det skal mye til at du får like mange på en tråd så fort som du skulle trenge.Mitt tips er søk og les så står du mye sterkere når du skal håndtere de små. :cheer:
Etter min erfaring kan du nok la de to små jentene gå sammen fra første stund.De er unge og lekne,og det som ser ut som slåssing kan være lek.Dersom de har hvert sitt bur over lengre tid vil det bare bli vanskeligere å sette dem sammen.Lykke til! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Christiane
Pinky
Posts: 8
Joined: 24 Aug 2010, 00:49

Re: Introdusere to jenter til en kastrat

Post by Christiane »

Jentene bor sammen allerede :) men ikke sammens med kastraten min...han har et bur for seg selv....men takk for tipsene :)

Post Reply