trenger råd..vurderer å kjøpe en rotte til..

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Majken

trenger råd..vurderer å kjøpe en rotte til..

Post by Majken »

hei =)

Da jeg kjøpte rotta mi (Olliwer) var jeg så dum å bare kjøpe en... Har i ettertid angret veldig på det, å vurderer sterkt å kjøpe en til.. Men er usikker på om det i det hele tatt "går" å skaffe en til nå!?
Rotta mi er hannrotte og ca 6 mnd gammel.
Den er veldig vennlig å leker gjerne med nabohunden vår som er en toypuddel.
Den har også vært mye med marsvinet til søsteren min, dsom også gikk fint.
Er bare redd for at rottene ikke går sammen, og de må leve adskilt..

Hvilken alder burde den nye rotta ha, og hvordan burde jeg gå frem for å venne de til hverandre..
Olliwer har et stort bur med tre etasjer, som jeg laget av et gammelt skap, så det er nok av plass for en ny rotte og boltre seg på..

håper på svar! takk =)

Ariadne

Post by Ariadne »

tror du skal søke litt her på forumet for svar, siden det er blitt tatt opp mange ganger :D

men det går kjempefint å sette to rotter sammen :)

Marte

Post by Marte »

Jeg tror det kommer til og gå kjempe bra :D Først hadde jeg tre rotter. Så fire, å nå seks :wink: Å det går bare super dupert :D
Mvh

Lillith

Post by Lillith »

Min eldste rotte var ca.6mnd. når jeg fant en kompis til han, det gikk kjempefint! Brukte litt tid på tilvenning, men det var mest fordi jeg var redd.
Phillip virket overlykkelig over å ha fått en kompis.

kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

Post by kari mette »

Hei!
Jeg tror det lykkes best ved at den nye hannen er så ung som mulig.

Jeg skaffet en voksen hann til min gutt på ca. 6 mnd, det gikk aldrig selv om jeg fulgte alle råd jeg fant på forumet. Her var det nykommern som var en bølle. Da ble det adskilte bur.
Jeg skaffet en unge og det gikk kjempefint :D

Bølla forble alene, han likte hverken store eller små :(
Kari Mette
Knerten og Rikard

Calina

skal også kjøpe en til!!

Post by Calina »

jeg kjøpte rotta mi Homer for litt under ei uke siden, jeg har angret litt på at jeg bare kjøpte en og har bestemt meg for å kjøpe en til for at Homer ikke skal bli ensom, han er ca 6 uker og jeg har tenkt å kjøpe en av brødrene hans som er like gammel, håper det vil gå bra!!!

hilsen
Calina

kari mette
Omegarotte
Posts: 140
Joined: 20 Jun 2004, 22:41
Location: Kongsvinger

skal også kjøpe en til

Post by kari mette »

Hei!
Det tror jeg går bra!!!
Hedige Homer som får kompis :D
Kari Mette
Knerten og Rikard

Locked