Ny burkamerat?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
hanne
Pinky
Posts: 28
Joined: 01 Jun 2011, 00:51

Ny burkamerat?

Post by hanne »

Hei! I morgen har jeg planer om å kjøpe en ny burkamerat til rotta mi som har stått alene i buret sitt i litt over 6 måneder(den andre døde). Den jeg har nå har jeg ikke fått håndtam fordi den biter, men den er veldig nysgjerrig når jeg har den ute av buret osv. Den virker ikke aggresiv, men tror nesten den forveksler hånda med mat.... :bleh:
Rotta jeg har nå er litt over 1 år gammel, og den jeg har tenkt til å kjøpe er rundt 3 måneder, så lurer på om noen har noen smarte tips ang introduskjon? Har nok av bur, så kommer til å sette den eventuelt nye rotta i ett bur alene før jeg prøver å introdusere de til hverandre senere. Og, når er det normal å introdusere de for hverandre? Haddde tenkt til å la den nye rotta bli kjent med meg først, før jeg introduserer de for hverandre, eller er dette en dum idee?
Setter veldig pris på svar! :cheerful:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny burkamerat?

Post by wollf »

i trådene under denne er det masse tips og råd. bare å lese seg litt frem. ellers kan du lese på matmor sin side. matmor.info
er her det veldig mye bra lesestoff

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Ny burkamerat?

Post by Matmor »

Les gjerne, men tenk på at å kline inn rottene med majones eller annet godt antagelig ikke er det beste rådet hvis du har en rotte som glefser til før den tenker seg om når den lukter mat :wink: Lykke til.

Post Reply