Klipp fra intro tidligere idag. Noen tanker?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Klipp fra intro tidligere idag. Noen tanker?

Post by Niana »

Jeg filmet noen klipp fra et møte mellom alle rottene tidligere idag.
Filmen desverre med en iPhone, og da blir klippet sånt langt og rart fordi jeg holdt telefonen rett >_O
Men det går an å se oppførselen deres nokså bra.

Fint om noen som har erfaring med mange rotter kan ta seg tid og se på klippene, de er på ca 11 minutter til sammen :)

Klipp 1:
I dette klippet ser vi Pippin (mørk husky), Swarley (lysere husky) og Jack (liten og grå) finne tonen med en gang. De holder mye sammen, mens Dexter (albino) sitter i et hjørne og ser på, holder god avstand fra de to eldste, ikke redd for Jack.
Utrolig søtt da Jack sitter på ryggen/skuldrene til Swarley og vasker seg :nottelling:


Klipp 2:
I dette klippet ser man (og hører) tydelig Dexters redsel ovenfor særlig Pippin. Piper høyt og skygger unna Pippin om han kan.
Pippin, Swarley og Jack kulern og undersøker litt rundt, Dexter er bare veldig opptatt av hvor de tre befinner seg.


Klipp 3:
Dexter tåler at Swarley er borti og snuser på han (selv om Dexter prøver hardt å virke stor og ikke underkaster seg), men når Pippin kommer bort blir det for mye for han. Jeg er usikker på om Dexter faktisk søker trygghet hos Swarley og så Jack, eller om han bare tilfeldigvis løp til de hjørnene mens han prøver å være lengst mulig unna Pippin.


Klipp 4:
Bare et kort klipp for å vise at Dexter og Jack gikk fint overens da de to andre la seg i et hjørne. Dexter er veldig dominerende ovenfor Jack på kjente steder, men kanskje det er mulig å få han trygg på rotter igjennom Jack. Bare Dexter nå ikke faller helt inn i lederrollen og ikke passer inn med Pippin senere..
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Klipp fra intro tidligere idag. Noen tanker?

Post by Niana »

Denne tråden skulle kanskje vært under "introduksjoner"?

Hadde i hvert fall et nytt gruppemøte på samme sted i dag, og det gikk litt bedre enn i går. Dexter var fortsatt redd, men han holdt ikke like stor avstand og tollererte en stund at både Swarley og Pippin snuste på han. Han er også veldig opptatt av Jack, og vil være sammen med han. Så jeg ser framskritt her :cheerful:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Klipp fra intro tidligere idag. Noen tanker?

Post by Larm »

Uceninde wrote:Denne tråden skulle kanskje vært under "introduksjoner"?

Hadde i hvert fall et nytt gruppemøte på samme sted i dag, og det gikk litt bedre enn i går. Dexter var fortsatt redd, men han holdt ikke like stor avstand og tollererte en stund at både Swarley og Pippin snuste på han. Han er også veldig opptatt av Jack, og vil være sammen med han. Så jeg ser framskritt her :cheerful:
Jeg flyttet det :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Klipp fra intro tidligere idag. Noen tanker?

Post by Matmor »

Jeg synes også det ser ut som om det er håp her :) Og jeg tror ikke det var tilfeldig at Dexter løp til hjørnene med henholdsvis Swarley og Jack. Jeg synes faktisk det så ut som om Pippin kjeftet litt på Swarley for å ha hatt kontakt med Dexter :rottehode: At Dexter kommer ut av det med to av rottene er en god indikasjon på at han har et ønske om å være sosial. Han vet bare ikke helt hvordan...

Interessant pels på Jack, forresten. Det ser ut som om han har tydelig mørke markeringer på ryggen. Er det mulig at Dexter er huskey og ikke albino?

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Klipp fra intro tidligere idag. Noen tanker?

Post by Niana »

Matmor wrote:Jeg synes også det ser ut som om det er håp her :) Og jeg tror ikke det var tilfeldig at Dexter løp til hjørnene med henholdsvis Swarley og Jack. Jeg synes faktisk det så ut som om Pippin kjeftet litt på Swarley for å ha hatt kontakt med Dexter :rottehode: At Dexter kommer ut av det med to av rottene er en god indikasjon på at han har et ønske om å være sosial. Han vet bare ikke helt hvordan...

Interessant pels på Jack, forresten. Det ser ut som om han har tydelig mørke markeringer på ryggen. Er det mulig at Dexter er huskey og ikke albino?
Takk for svar, Matmor. Jeg hadde håpet du ville komme med noen tanker :cheerful:

Dexter er veldig interessert i Jack merker jeg, så jeg bruker Jack til å sosialisere med Dexter noen ganger i løpet av dagen. Henter også fram Swarley, men Dexter er fortsatt veldig redd han. Og skriker bare Swarley er i nærheten. Hvis Pippin også er til stede, velger Dexter å holde seg nærmest Swarley for han er hakket mindre skummel enn Pippin :P

Det er nok bare skygger som gjør at Jack ser mørkere ut på ryggen. Han er nemlig helt grå over alt bortsett fra på magen og føttene.
Dexter ser veldig ut som albino synes jeg. Helt hvit over hele kroppen og veldig røde øyne. Men pelsen hans er så tynn og rar, og jeg ser den rosa huden hans igjennom mange steder. Særlig nederst på ryggen.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply