Lille Helmut skal flytte inn hos Boble,det er ikke enkelt!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Boble

Lille Helmut skal flytte inn hos Boble,det er ikke enkelt!

Post by Boble »

Heisann! Boble har jeg hatt siden juni 2004.Han er svær,tam og snill,litt tykk og lat har han blitt.Dessverre døde hans makker tidlig så han ble alene,mens vi gikk og grublet og tenkte nøye gjennom om vi sku kjøpe gutt eller jente.OK! Nå i Desember ble det avgjort,sammen med innkjøp av fetere,større bur.Vi kjøpte en liten gutt Helmut (Rotti)hehe.
Han har vært hos oss i to uker nå,de har møttes på nøytralt sted utenfor burene og snust og sånn.Helmut var først redd bare løp fra Boble som er fire ganger størrelsen på Helmut.Nå er det sånn:Helmut sover/bor i eget lite bur foreløpig.Meningen er jo at de skal leve sammen,men problemet er at de er venner,leker og løper rundt utenfor burene.Men,så snart en av de er inne i buret til den andre er bråket løs.Da er det slossing med en gang.Ingen har blitt skadet og det er mere sånt basketak og da tar jeg bare Boble vekk uten at han protesterer.Hva skal jeg gjøre? Noen råd? Skal jeg bare satse og la det stå til? Før eller siden må jeg jo det. Takknemlig for svar.Mvh.Maya

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

klart de skal ha et basketak for å finne ut hvem som er sjefen i buret. bare la dem tumle rundt du, til de finner ut av det... du kan f.eks bytte bur på dem, så boble bor i helmuts bur og omvendt. og etterhvert la dem være i samme bur (men det bør kanskje ikke være et av de de bor i, det skal være så nøytralt som mulig). så får du som du sier, bare la det står til, men vær forberedt på å skille dem om de skulle slåss skikkelig.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Guest

Post by Guest »

HURRA!!!! DE HAR FLYTTET SAMMEN OG DET GÅR STRÅLENDE.DE SOVER TIL OG MED SAMMEN OG HENGER VED SIDEN AV HVERANDRE I KLATREVEGGEN...HILSEN MAMMAN TIL BOBLE OG HELMUT

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

:thu:

Locked