Jentene mine fikk møte en eldre jente i dag

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Jentene mine fikk møte en eldre jente i dag

Post by HeleneH »

Jentene mine ble introdusert til en litt eldre jente de ikke har møtt før i dag (Jo, Navi har møtt henne ved 5ukers alder)

De møttes på stuebordet, først Rita, deretter Pinky og tilslutt Navi. Gikk helt problemfritt både på stuebord og i Sofaen. Alle 4 løp rundt, snuste osv. Hjørdis og Navi fikk akutt løpetid og løp rundt og jukket på hverandre :nottelling:

Det som forundret meg mest ved introduksjonen var Pinky. Hun er nederst på rangstigen blandt mine 3, men hun la Hjørdis på rygg 3 ganger og jagde henne rundt i buret. Det var en uventet oppførsel fra Pinky sin side som jeg ikke likte noe særlig.

Nå har jeg Rita og Pinky i ett bur, og Hjørdis og Navi i et annet. Hjørdis skal hjem om noen timer :)

Rita og Navi oppfører eksemplarisk mot nykommern både under introdusjonen, matservering og i buret dems.

Pinky har ikke oppført seg helt bra, og hun stress-gnager på buret akkurat nå.

Veldig spent på hvordan det blir når lllejenta fra Wollf kommer i hus!
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Jentene mine fikk møte en eldre jente i dag

Post by Matmor »

Hjørdis er antagelig så snill (og muligens fortsatt liten?) at Pinky, som ellers er nederst på rangstigen, føler hun har en sjanse. De andre to trenger ikke å sette seg i respekt - de vet at Hjørdis ikke er noen bråkmaker, og har ingen ting å vinne på å lage bråk selv. Jeg har ikke sett det med noen av rottene mine før, men jeg har sett det med hunder. I alle fall er det det jeg tror har skjedd...

HeleneH
Klatrer på møblene
Posts: 546
Joined: 18 Nov 2011, 17:29
Kjønn: Kvinne
Contact:

Re: Jentene mine fikk møte en eldre jente i dag

Post by HeleneH »

Matmor wrote:Hjørdis er antagelig så snill (og muligens fortsatt liten?) at Pinky, som ellers er nederst på rangstigen, føler hun har en sjanse. De andre to trenger ikke å sette seg i respekt - de vet at Hjørdis ikke er noen bråkmaker, og har ingen ting å vinne på å lage bråk selv. Jeg har ikke sett det med noen av rottene mine før, men jeg har sett det med hunder. I alle fall er det det jeg tror har skjedd...
Er det jeg tenkte og, at Pinky så et sjangs til å slippe å være nedest. Sett det samme i hundeverdenen selv.

Hjørdis er ca 2-3 mnd eldre enn jentene mine og 385g tung :nottelling:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Post Reply