Et lite problem

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
anni

Et lite problem

Post by anni »

Ang Tingeling.
Jeg har latt henne hilse på alle de andre rottene og det går veldig fint.
Problemet er at en av de eldste jenterottene (gamlemor) har på en måte adobtert henne, hun tar Tingeling i skinnet og bærer og drar henne inn i et hus og legger henne der. Etter et lite øyeblikk løper Tingeling ut av huset og da er gamlemor etter henne og bærer henne tilbake. Det ser ikke ut som Tingeling får vondt når hun tar hun i skinnet men Tingeling vil selvfølgelig ikke være i ro i huset så hun sprinegr ut igjen med en gang.
Dette skjer hver gang jeg tar Tingeling inn i store buret med de andre.
Det er kun gamlemor som gjør dette med Tingeling.

Hva gjør jeg?

Tingeling er no alene i et lite bur, vil helst at hun skal være sammen med de andre.
:hæ:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Et lite problem

Post by wollf »

heldig er du egentlig, for tingeling trenger en mor som kan oppdra henne

anni

Re: Et lite problem

Post by anni »

wollf wrote:heldig er du egentlig, for tingeling trenger en mor som kan oppdra henne
Ja forsåvidt men mener du at jeg skal la Gamlemor få herse med Tingeling, det virker litt stressende at Tingeling ikke får gå utenfor huset.
:crazybonk:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Et lite problem

Post by wollf »

jeg har vært borti det før med coco som tok askepott slik.
jeg tror man bare må se det ann. askepott så ikke ut til å ta skade av det på noen måte i allefall.
tingeling er liten og bør lære seg rottespråket og ikke minst korrigering fra andre rotter. jeg ser på det som positivt at gammlemor har bestemmt seg for at denne trenger en mor. men kan jo hende andre ser på det anderledes. er ikke lett å si uten å se hvor mye hun plager den lille.

anni

Re: Et lite problem

Post by anni »

Gamlemor tar Tingeling inn i huset, Tingeling løper ut, Gamlemor tar henne tilbake, slik holder de på helt til jeg har synes det var nok og fjernet Tingeling. Hver gang jeg tar Tingeling inn i store buret begynner det på samme måten.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Et lite problem

Post by wollf »

har sett det før ja... men hos meg gikk det over etter en dag og coco hentet mat og tok inn i huset til den lille.

anni

Re: Et lite problem

Post by anni »

Takk for svar.
Da prøver jeg igjen.
:cheer:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Et lite problem

Post by Larm »

anni wrote:Gamlemor tar Tingeling inn i huset, Tingeling løper ut, Gamlemor tar henne tilbake, slik holder de på helt til jeg har synes det var nok og fjernet Tingeling. Hver gang jeg tar Tingeling inn i store buret begynner det på samme måten.
Hun kommer ikke til å orke å holde på slik lenge :wink:
Mødrene gjør dette med babyene når de begynner å gå ut av redet.
Så lenge hun får spise og drikke og ikke virker spesielt stresset, så hadde jeg latt henne gjøre dette :kisses:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Et lite problem

Post by Woodgirl »

For at at Tingeling kan få bli kjent med de andre og med buret kan du ta ut gamlemor en stund av gangen. Viktig at Tingeling får sosialisert seg og bli akseptert av flokken. Det kan jo umulig være noe morsomt for Tingeling å måtte ha husarrest hele tiden. Hun kan jo ikke bli helt Natacha Kampuch heller. :crazybonk:

Reveenka drev med slik drassing/haling av sine fire unger en gooood stund....ungene synes ikke det var noe moro, noe de ga høylydt beskjed om......jeg ble litt gal av av det. :goofy:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Post Reply