Dominanse mot ny burvenn.

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Dominanse mot ny burvenn.

Post by Urokråka »

På lørdag er det 2 uker siden Lisa Tornerose kom inn i flokken.
Lisa er mellom 1 1/2 og 2 år. Hun bodde først hos en narkoman og så fikk hun komme til en som jobbet med denne narkomane og har bodd hos hennes familie 1 år. Altså har hun bodd alene hele tiden.

Alikevel gled hun rett inn i flokken her. De møttes på en nøytral plass og hun var veldig rolig og underdanig.

Alt har gått kjempe fint ,men de siste dagene har det vært noe mellom hun og Musa.
Musa rir på hun veldig ofte og det har vært litt knuffing. Som regel er Lisa veldig unnerdanig,men hun fåt nok noen ganger og synes Musa er teit.
Musa er ikke agressiv,men hun er jo høyest i rangen. De to minste jentene synes Lisa er helt ok.
Lita har også gått fint Med Lisa og de har lekt litt. I går når jeg hadde dem på badegulvet(der har de aldri vært før ) red faktisk Lita på Lisa og jeg så en gang at hun dro hun litt i skinnet,helt løst.

Hva slags tanker har dere om dette?

Grunnen til at jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre er at det kommer en liten mini til om ikke lenge og at Lisa har jursvulst.
Denne svulsten kommer jeg ikke til å gjøre noe med pga ukjent alder og bakgrunn. Svulsten blir litt større for hver dag,så det er ant ikke lenge til hun får vandre. I det minste har hun hatt det godt den siste tiden :)

Skal jeg bare la dem holde på? De sloss jo ikke og det er ingen biteskader.
De sover sammen og deler mat uten krangel.

Musa er 4 1/2 mnd gammel,samme med Lisa. De to minste er 3 1/2 mnd.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Dominanse mot ny burvenn.

Post by WillyWonka »

Vet ikke om jeg ville vært så bekymret for det. Høres ut som vanlig dominant adferd og så lenge ingen skader verandre :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Dominanse mot ny burvenn.

Post by tantepose »

Dette høres helt normalt ut ja.Løpetid hos de forskjellige,4 dagers mellomrom,spiller også inn.Da kan de bli svært tøysete. :wink: Håper hun får kose seg hos deg lenge,kuler kan bli ganske store før de er til mye plage.Så lenge hun spiser og koser seg går det bra. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Dominanse mot ny burvenn.

Post by Urokråka »

Bra :) Har ikke enset noe særlig løpetid på jentene før når den siste mnd,så er vel bare pubertetsfrustrasjon :P

Og Lisa skal få leve så lenge kulen ikke er i veien for hun. Hun er fantastisk søt :) Gikk ned fort i vekt når hun kom hit og fikk være ute 2-3 timer hver dag :)

Post Reply