Dominant baby?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Dominant baby?

Post by mily »

Hei alle sammen,
Jeg trenger litt råd, det hele starter i april når jeg datt innom en dyrebutikk i Skien å fikk holde en rotte, jeg var solgt fra første stund.. Etter ikke mye tid endte vi opp med å kjøpe to nydelige jente rotter Sjarm & Lykke jeg gjorde mye reserch før jeg fikk dem i hus og de er blitt to kosete velbalanserte rotter på snart seks mnd. Skikklelige mammadalter:)
Men kjæresten min å jeg følte at vi ville skaffe oss en rotte til i tilfelle noe skulle skje med en av de vi har... og tenkte det ville bli enda mer kos med en liten flokk..

Det skjedde da på lørdag at vi var en tur i Stokke og "datt" inn i en dyrebutikk, der fant vi to nydelige dumbo unger. Jeg skjønte jo med engang at jeg ikke kom til å forlate denne dyrebutikken uten disse små nurka. Gnist & Glød ble med hjem:) Leste en del på matmors sin side og følgte en del av rådene, de lekte etterhvert på et nøytralt sted å dette gikk kjempe fint, gjorde dette et pr ganger uten noe problem. Vasket og byttet på buret tok ut alt av leker og hengekøyer. Sjarm som er den dominante kastet litt rundt på de små, de skrek å hylte Lykke lå etterhvert sammen med de små i sputniken.. Har tatt de små ut av det store buret om natta og når jeg er på jobb, bare fordi jeg liker å ha et øye med de når de er sammen.

Men her er det som er problemet, det ene lille nurket Glød vill ikke bli dominert å stiller seg opp på de små labbene sine å skal være "tøff" er dette normalt? Er redd for at de små kampene skal bli værre siden hu lille ikke gir seg?? :hæ:

Hilsen Merethe
Sjarm, Lykke, Gnist & Glød :cheerful:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Dominant baby?

Post by tantepose »

La dem bare bo sammen så vil det nok gå seg raskere til.Har de eget bur vil jo en være sjef der og "ta opp kampen" når hun kommer i det andre buret.De finner nok ut av hvem som skal sjefe. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Dominant baby?

Post by WillyWonka »

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Høres helt normalt ut :)
Mine gjorde også dette og jeg skilte dem i frykt for kamp.. helt til jeg ble lei og satte dem sammen.. da hadde de et par "kamper", boksing (står på bakbeina og fekter med forlabbene) og mye piping. Høres mye værre ut enn hva det egenetlig er, men når de har avklart seg i mellom hvem som er sjef, så roer det seg :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dominant baby?

Post by wollf »

tantepose wrote:La dem bare bo sammen så vil det nok gå seg raskere til.Har de eget bur vil jo en være sjef der og "ta opp kampen" når hun kommer i det andre buret.De finner nok ut av hvem som skal sjefe. :cheerful:
:liker:

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Dominant baby?

Post by mily »

Nå har de bodd i samme bur siden onsdag, bortsett fra litt knuffing innimellom så ser det ut til å gå bedre for hver dag som går :cheerful: Har tilogmed sett Glød oppi sputnikken med de store jentene :bounce:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Dominant baby?

Post by WillyWonka »

Så bra ^^
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply