Erfaringer/meninger med å ta litt vanilje ekstrakt på nakke/mage til rottene ved introduksjoner?
Jeg har både lest og sett på mange videoer angående introduksjoner av rotter den siste tiden, og flere anbefaler å ta litt vanilje ekstrakt på de for at de skal lukte det samme og bli litt "forvirret" og tro at de da alle hører til i flokken med en gang.
Jeg har 2 nye rotter og driver å introduserer alle for hverandre, det har gått litt opp og ned. Men i morgen vasker jeg ned hovedburet, plasserer det på stuen så jeg kan overvåke rottene nøye og se om de 4 takler å være i samme bur. Kunne det være verdt et forsøk å ta litt ekstrakt på de?
Vanilje ekstrakt
Moderator: Moderatorer
Vanilje ekstrakt
Malena
- WillyWonka
- Gammelrotte
- Kjønn: Kvinne
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Vanilje ekstrakt
Jeg har ikke hørt om det, og gjør ikke dette selv, så har desverre ingen erfaringer å dele.
Har hanner og det går stort sett fint likevel
Har hanner og det går stort sett fint likevel

Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3
http://www.willywonkasrotter.com
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3
http://www.willywonkasrotter.com
- mily
- Webmaster
- Kjønn: Kvinne
- Sted: Skien/Porsgrunn
- Kontakt:
Jeg har hatt god erfaring med å flytte hovedburet ut i stua, da har de ikke så eierskap til det der.. Har ikke prøvd vanilje ekstrakt, men er jo verdt er forsøk om du har prøvd alt annet 

Hilsen Korse, Aspen, Mew, Bandit, Bib, Miki, Meavy & Link
Savnet <3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia & Echo <3
Savnet <3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia & Echo <3
- Anniken.HH
- Stjeler søppel
- Sted: Vestfold
Har ikke prøvd vaniljeekstrakt, men har '''jukset''
Hvis det er en som driver å krangler, og en som underdaner seg, men kranglefanten fortsatt ikke lar være, pleier jeg å lufte kranglefanten på meg til han tisser litt på meg, så smøre det på rumpa til den underdanige. Da pleier det å gå mye lettere - alltid litt knuff og puff under en intro, men da føler ikke kranglefanten så for å tøffe seg - vel og merke gjør jeg bare dette hvis jeg er sikker på at den underdanige ikke kommer til å plutselig bølle tilbake senere, altså etter et par introduksjoner hvor dette er eneste problemet igjen
Har forøvrig også god erfaring med det du sier å flytte buret på et annet rom, selvom jeg pleier å bruke et helt annet bur på et nytt rom, men gutter kan ofte være vanskeligere å ha med å gjøre enn jenter
- selvom unntak så klart finnes
Hvis det er en som driver å krangler, og en som underdaner seg, men kranglefanten fortsatt ikke lar være, pleier jeg å lufte kranglefanten på meg til han tisser litt på meg, så smøre det på rumpa til den underdanige. Da pleier det å gå mye lettere - alltid litt knuff og puff under en intro, men da føler ikke kranglefanten så for å tøffe seg - vel og merke gjør jeg bare dette hvis jeg er sikker på at den underdanige ikke kommer til å plutselig bølle tilbake senere, altså etter et par introduksjoner hvor dette er eneste problemet igjen
Har forøvrig også god erfaring med det du sier å flytte buret på et annet rom, selvom jeg pleier å bruke et helt annet bur på et nytt rom, men gutter kan ofte være vanskeligere å ha med å gjøre enn jenter

http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot
Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy
Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot
Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy
Her har det gått bra uten noe sånt, flyttet buret på stua de første dagene alle var sammen i buret.
Men jeg tenkte på det som en løsning hvis det ikke går i det hele tatt når man har prøvd "alt".
Heldigvis gått bra her
Men jeg tenkte på det som en løsning hvis det ikke går i det hele tatt når man har prøvd "alt".
Heldigvis gått bra her

Malena
Gå tilbake til «Introduksjoner»