Svarten å!!!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Svarten å!!!

Post by Elsol »

I dag skjedde det igjen....Satt på datan da jeg plutselig hørte høye skrik ifra buret..Sprang bort mens jeg klappet i hendene (annen skriking nå enn tvangsvasking skriking...)Så alle 4 rottene i bunnen på buret mens de kranglet virket det som..Småjentene sprang opp i huset med en gang jeg kom å de to store spratt på burdøra og ville ut..Snuppa hadde avføring i pelsen på ryggen og emma virket ok..
Men den nest største av de små har fått seg en flenge under armen..Heldigvis ikke stor eller dyp,og ingenting blod.
Så nå bor storjentene igjen alene i stor buret og Nicki med stingene i ett bur og Cornelia (med dagens rift) og Pernille i et bur.Turte ikke la Pernille være alene igjen i storburet med de store..Men er vel ikke så lurt at hun er i buret med ho med sår heller??har kun et skittent fuglebur igjen nå + skapburet som har for stor netting...
Kan ikke skjønne hvorfor dette skjer...Både i dag og i går har alle sammen gått godt overens,alle har sovet i lag og spist ilag..har ikke sett noe krangling...
Vet ikke hva jeg skal gjøre nå..Har rett og slett ikke råd til flere dyrlegeregninger på enda en stund..
Hva bør såret renses med?
Svarten å!!!! :evil:
Mvh
Elin:o)

Ariadne

Post by Ariadne »

kanskje det er et tegn på at det har gått for fort i svingene med sammensettingen av rottene?

vanlig desifieringsvæske burde vel funke bra. når gutten min ble bitt i tåa brukte jeg desifiseringsvæske myntet på piercinger (i mangel av noe annet) og stoppet blødningen med q-tips.. bare sørg for at du har rent bur å sånt..

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Ja de får nå ikke bo ilag på enda en god stund..
Bare møtes i sofan under streng bevoktning...
Men synes det er rart at det skjedde egentlig..
Har ikke sett noesomhelst krangling eller agressive tendenser...
Men noe må det være når de to største av de tre har skadet seg..
Søren å kan æ bare si......
Mvh
Elin:o)

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Har hatt allesammen ute ilag nå i ettermiddag og alt virker ok.
De små er ikke redd de store og Emma startet umiddelbart med vasking av de små.
Såret til Cornelia har lukket seg og det virker ikke som om hun er hemmet av det heller..
Skjønner altså ingenting nå..Har observert dyran i buret helt siden de flyttet i lag på søndag og har ikke sett 1 gang at noe skulle være galt..Enten har ungene sovet ilag,eller alle sammen eller 1 stor og 1 liten ilag.Spist ilag har de gjort (godiser også)uten gnissninger.
Når de er ute ilag så hopper og spretter alle mann.
Emma virket deppa etter jeg fjernet småpien.Hadde henne ute og hun bare satt i ro og stirret ut i lufta..Lot henne få hilse på ungene og da ble hun normal igjen...
:hm: og :hm:
Mvh
Elin:o)

Locked