Ikke alltid de beste rådene.....

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Det er heldigvis sjelden at rottene dør under narkose, men det er en risiko som du må være klar over. Det kan se ut som om innhaleringsnarkose er mildere mot rotter, jeg har ikke hørt noen dø av det (sier ikke at det ikke kan forekomme!), så jeg ber alltid dyrlegene om det hvis det er mulig. Alle dødsfallene jeg har hørt om når det gjelder rotter i narkose har vært etter injeksjons-narkose.

Guro

Post by Guro »

Rottulf døde under innhaleringsnarkose..... :cry:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Kan du fortelle mer om det? Var det selve narkosen han ikke tålte? Inngrepet? Oppvåkningen? Kan han ha blitt nedkjølt, eller ikke ha fått puste? Prøver å samle inn nok data til å lage statistikk, men heldigvis skjer det ikke ofte nok til at det er så mye å si ennå. Rottulf skiller seg hvertall ut fra resten på type narkose. Da tør jeg ikke lenger anbefale det ene fremfor det andre...

Guro

Post by Guro »

Eg grein sånn at eg ikkje klarte å snakke, så eg klarte ikkje å spørr om noe heller... Men dyrlegen sa at han nettopp var ferdig med operasjonen, og da sluttet han plutselig å puste.. Alt såg helt fint ut, så han kunne ikkje skjønne hva som gikk galt...
Kan han ha blitt nedkjølt, eller ikke ha fått puste?
Nei det tviler eg på.. Det må ha vert selve narkosen..
Stort mer enn det veit eg ikkje, eg har ikkje satt mine bein der etter det..

Locked