Ei på 2 år og to nye på litt over en mnd..

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Cavum&absentia

Ei på 2 år og to nye på litt over en mnd..

Post by Cavum&absentia »

Hvordan skal jeg introdusere de på best mulig måte`?
Har prøvd litt forsiktig men tør ikke slippe de helt.. Holder en i hver min hånd. Da bryr ikke hu på 2 år seg noe særlig. Men hvis jeg slipper de begge ned på dyna mi, så virker det som om Ariel (2år) blir irritert og den lille begynner å pipe. Tør ikke slippe de løs sammen. Men er det egentlig noe å være redd for? La merke til at den lille pep bare Ariel nærmet seg en av de gangene jeg prøvde..

Det er tre jenter det er snakk om :D
Help me!

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Dette hørtes da spennende ut! Du må nok bare slippe dem sammen. De må få hilst ordentlig. Om de små piper, er det bare for å si "ikke ta meg ikke ta meg" eller "jada, du eeeeer sjefen" Helt vanlig.
La de hilse på nøytral grunn først. Litt hyl og skrik er helt vanlig. Kan være lurt å passe på at det ikke blir for mye mas med de små for den voksne rotta. Hun bør ha god mulighet til å trekke seg fra de lekne små. Det ordner seg nok.
mvh Julie

Cavum&absentia

Skummelt..

Post by Cavum&absentia »

Ja, må vel bare la de hilse skikkelig. Men skal jeg la begge de nye hilse på Ariel samtidig? Eller en om gangen? Blir kanskje litt stress hvis begge de nye hopper på med en gang..

BTW, jeg heter også Julie!

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Hei Julie:)

Tror jeg ville forsøkt å la "gamlemor" hilse på dem begge samtidig jeg. Det avhenger jo litt av hvordan hun er også. Om du vet hun er veldig dominant overfor andre rotter, er det lurt å være mer forsiktig. Ikke bra for de små å få dårlige opplevelser. På den annen side har de jo hverandre, da.
Om de er veldig spretne og lekne og hun er av den forsiktige og veldig rolige typen, kan det jo bli mye for henne. Men om hun er frisk og passelig rask i svingene, setter hun dem nok passelig på plass. Det går nok fint!
I de aller fleste tilfeller går koblinger av jenterotter uten særlige problemer.
Lykke til!
Julie

Cavum&absentia

Herlig!

Post by Cavum&absentia »

Ariel godtok Frøya med en gang. Uten et eneste pip! me da hun skulle hilse på Embla, den andre lille, så virket hun mer skeptisk. Embla piper så fort Ariel nærmer seg.. Men i løpet av oen dager så ordner det seg! Noen faste møter i senga vil gjøre dem mer trygge på hverandre. Det er jeg sikker på :-)

Hva sier du Julie?
Hilsen Julie :D

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Slenger meg på, bare for å gjøre navneforvirringen komplett :lol:
Høres ut som det går veldig fint, du får bare gi dem litt tid, og la dem møtes ofte. Regner med de bor sammen og koser seg om noen dager :D Jenter er i grunn veldig greie sånn sett, og særlig når de to nye er såpass unge.
(Btw, thumbs up for navnevalget! Digger mytologiske navn :P )

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Hei!
Julie er lur! :)
-og Julia også!!
Hilsen Julie

Cavum&absentia

Mytoligi :-)

Post by Cavum&absentia »

Ja, jeg er også veldig fornøyd med navnevalget!
Og de passer godt til det navnet de har fått!

Nå er de faktisk i samme bur og leker og har det gøy. Ariel (den eldste) syns nok det er litt slitsomt med de to gærne nye, men tror også hun liker dem! er så glad for at ting plutselig gikk smertefritt! Nå er de venner alle 3!

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Så FLOTT!
Julie

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

:thu:

Cavum

Post by Cavum »

Jeg får vel komme å ødelegge hele navneforvirringen her inne. :lol:

I dette øyeblikket ligger de alle 3 intil hverandre å sover! :D
Veldig søte. Ariel (2 år) ligger å beskytter de 2 små intil gjørnet :lol:
Søtt :wink:


Skulle det bli forvirring her...

Jeg er kjæresten til absentia :lol:

Lillenill

Re: Skummelt..

Post by Lillenill »

absentia wrote:Ja, må vel bare la de hilse skikkelig. Men skal jeg la begge de nye hilse på Ariel samtidig? Eller en om gangen? Blir kanskje litt stress hvis begge de nye hopper på med en gang..

BTW, jeg heter også Julie!
La de hilse skikkelig.. gjorde det med mine, ohun minste på de uker pep for igenting, men drevå yppa seg noe grasalt og trorh r så øff i trynt sitt ele tida.Menmå le lt ogå
De erjo tulliner ganger. Lade få hilse..åtteje gjøre med mine, men måtte ripe inn litt or det ble litt for voldsomt og jg likte heler ikke å s hun lille pipe..
Mnen nå skjøner jeg i hvertfl grunnenil at hunfår litt juling av Nira.. hehe
...

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Cavum wrote:I dette øyeblikket ligger de alle 3 intil hverandre å sover! :D
Veldig søte. Ariel (2 år) ligger å beskytter de 2 små intil gjørne
ER akkurat sånn jeg har det..fikk en alene rotte, Tjukka på 18 måneder...Hun har nå to små å passe på, den ene er veeeldig etter henne, elsker å herme etter den store!!! haha!!! Imtroduksjonen med de gikk mye greiere enn jeg hadde forventet.....De er så søte å se på om morran, Tjukka ligger i åpningen med de små trygt inni huset!!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Locked