Ny rotte

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

dette er det VÆRSTE jeg har vært med på....alt dette på grunn av en introduksjon...Vesla er enda ikke seg selv. Oppdaget ved tre tiden i natt at øyet var begynt å tørke ut, slikt skal vel ikke skje?? antar hun dyrlege dama ikke la på nok øyesalve...så var det å ringe dyrlegevakten,få tak i noe vaselin.....ja, midt på natta!! ned til døgnåpent bensinstasjon...nei...men legevakta!! dro dit straks, fikk kjøpt en øyesalve!!!!!!!!! håper bare øyet ikke er helt ødelagt!! nå sitter jeg med henne i fanget pakket inn, prøver å få i væske...dyrlegen ringte å, lurte på hvordan det stod til. sa da at der var veldig viktig å få i henne mat og vann...knuste no mat i stavmixer'n blandet i vann, det smakte tydelgvis bedre. Men hun blir fort sliten......stakars liten....vesla mi :rottehode: Får så vondt av å se henne sånn...hun skal ikke i mere narkose!! Vært oppe flere ganger for å se til henne å....nå i dag viste hun tydelig at hun ville til meg, så nå sitter vi i stua og ser på lassie!....
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Koala jenta
Markeringsbehov
Posts: 300
Joined: 28 Nov 2005, 12:46
Location: Sande
Contact:

Post by Koala jenta »

huff, stakars liten..... ja det blir nok sterke bånd mellom dere etter dette.
samtidig synes jeg det er godt å høre at du brys deg så mye om dyra dine. jeg hører så alt for ofte om det motsatte. jeg har sittet oppe laaaange netter selv pga syke dyr, og fått tilbake meldinger på at jeg må jo sette skolen foran, o at det er jo BARE dyr, og at det hadde vært fall ikke de giddet. :evil:
så det er godt å høre om folk som deg.

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Uff da....
Håper vesla kommer seg igjen, ikke noe morro og se hva som skjer, følser seg litt hjelpesløs...
Sitter i samme situasjon selv, skal til dyrlegen etterpå. Men jeg tror desverre det blir en avliving idag, men da får hun iallefall slippe.

Kos dere med Lassie dere, hehe, høres bare SÅÅÅÅ KOS ut :nisseglis: :nisseglis:

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Takk for trøstende ord :) !! Ligger i sofaen enda vi,banan var vist kjempe godt så hun har spist en del av det....stablet seg så vidt på beina...er mest bekymret for øynene hennes nå.Redd hun kan bli blind, tror ikke dyrlegen kan ha smurt på nok øyegele.Samboern min skal innom klinikken og høre litt etterpå...Er ikke nor gøy da det blir sånn :cry: !! fått i henne ca 20-25 ml vann samt noe vann med most rotte mat i og en stor bit banan. Kropstemeraturen stabiliserte seg da hun fikk væske i seg...men hun er fryktelig slapp!!! Noen som vet hvor lang tid det kan ta før hun er seg selv igjenn??
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Og Koala Jente...de som sier at de bare er dyr, tror ikke de noen gang har vært knykket til et dyr jeg...de vet ikke hvordan det er da det oppstår situasjoner som man ikke har kontroll på. jeg føler meg bare så hjelpesløs nå, alt jeg kan gjøre er å la henne vite at jeg er her. Se om hun vil ha vann, mat.....hun fikk en liten popcorn nå, så en iver i henne da......men kanskje jeg skal lage meg no frokost......
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Koala jenta
Markeringsbehov
Posts: 300
Joined: 28 Nov 2005, 12:46
Location: Sande
Contact:

Post by Koala jenta »

Fint_Lite wrote:Og Koala Jente...de som sier at de bare er dyr, tror ikke de noen gang har vært knykket til et dyr jeg...de vet ikke hvordan det er da det oppstår situasjoner som man ikke har kontroll på. jeg føler meg bare så hjelpesløs nå, alt jeg kan gjøre er å la henne vite at jeg er her. Se om hun vil ha vann, mat.....hun fikk en liten popcorn nå, så en iver i henne da......men kanskje jeg skal lage meg no frokost......
ja jeg vet, ja dere må få i dere mat begge to. jeg håper virkelig at det ordner seg for henne, at hu blir frisk. jeg vet hvordan den hjelpesløsheten føles. ene marsvinet mitt gikk på medesiner, medesinen fungerte ikke så jeg måtte avlive henne en noen dager senere, men det var så fælt for da hadde jeg sittet å matet henne gitt henne vann og medesiner i et håp om at hu skulle bli bedre, og da blir men så knyttet til den lille skapningen man prøver å redde.
det værste var å sitte der med henne hos dyrlegen og vente på at hu skulle dø. grusomt var det. :cry: :cry: :cry:
så derfor håper jeg virkelig det går bra, føler med deg her

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Jeg får spise litt, og så er det tid for et nytt måltid for Vesla...Husker jeg satt lammevakt for en sauebonde...den ene søya avviste lammet sitt, så den måtte få flaske. Men stakarn var så svak og jeg lå med han i fanget lenge og jobbet med den for å få den til å suge....sovnet stille inn i fanget....Den fikk i alle fall masse kjærlighet og var ikke alene! Vesla har jeg blitt enda mere knyttet til nå...Tjukka og den lille har jeg satt litt til side.....tenkte å la de få møtes litt senere i dag.....æsj
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Koala jenta
Markeringsbehov
Posts: 300
Joined: 28 Nov 2005, 12:46
Location: Sande
Contact:

Post by Koala jenta »

du må fortsette å fortelle hvordan det går da, jeg krysser fingrene for deg og vesla. håper virkelig det går bra. mange tanker som har gått til dere i dag Image

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

så utrolig snilt av deg!! hun har det ikke så godt nå....hun har fått ut noe avføring, nå kommer det ut noen slimklumper....hun bare ligger der,prøver å flytte litt på henne å....har prøvd å fått i henne væske jevnlig hele tiden, håper hun klarer å kjempe nå!!!!! Ringte dyrlegen igjenn,(bedre å ringe for mye enn for lite) han sa det at noen trengte lengere tid enn andre for å komme seg etter narkosen,slimet som kommer ut var helt ufarlig ...og hun burde begynne å bevege på seg mere i morra!

I morra har jeg matte eksamen..... :|

Hadde Tjukka ute sammen med den lille i dag, på kjøkkenbordet. gikk fint, eneste tjukka brøy seg om var å komme til meg....
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Går det noe bedre?
mvh Julie

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Hun døde ved siden av meg nå...hørte hun tok sitt siste åndedrag....... :cry: Gjøre med tjukka nå da?? skal hun få vite??? lukte på henne??
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Uff da. trist og høre. Hvordan går det med deg da?
JEg ville ikke ha latt tjukka hilse på henne for og lukte etc, men det er det vel kanskje andre som har invendinger om.

Håper du har det bra med tanken på omstendighetene. Du har gjort hva du kunne gjøre for henne, og du skal ha masse ros for det :sol:

:leftrat: Masser av Klemmer fra RotteGjengen som sitter her og ser på :rightrat:

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

så vanskelig....føler nesten at tjukka bør få vite å......de var sjelevenner!! nå har jeg det mildt sagt helt jævlig.......føler jeg ikke har gjort nok. skulle ringt flere ganger, jeg viste at noe ikke stemte!! Og da Vesla tok ut reten av energien virket det som for å komme opp til meg å ligge nærmere meg....så merket jeg at hun tok noen dype åndedrag og så en type dødslyd.....da skjønte jeg at nå har hun sovnet.......tjukka aner ingenting.........................
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Ja, skjønner deg godt. MEn du må ikke klandre deg selv iallefall, du har gjort en stor innsats allerede. Tjukka vet nok at det er noe galt hun også. Vis du synes det er riktig og la tjukka hilse på vesla nå, så må du bare gjøre det, ingen som sier at det er helt på tryne feil.

Må selv til dyrlegen med to av mine, så skjønner deg på en måte hvordan du har det nå.

*KlemmePå*

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

hun har nå fått snuse på vesla...den lille har ikke noe forhold til noen av de så henne lot vi være.....den lille må uansett få en på sin alder nå...og så håper jeg tjukka godtar de!! Helt for jævlig har jeg det nå......sitter i pysjen enda fra morningen i dag, vært i soffaen med vesla i hele dag....sett til henne noen ganger i natt.....tenker HVORFOR NÅ!!! Glad jeg har dere her på forumet å snakke med, dere vet hvorda ndet re å miste et dyr man er glad i å!!!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Locked