Nye bebse..!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Lykke til!!
:) :) :) :)
mvh Julie

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Observerte nå at Tjukka satt på toppen og spiste mat!!! Det har vi ikke sett henne gjøre fra lørdagen som var...vi har måttet friste henne md masse annet godt som pløsebiter, godt pålegg o.l...hun har tatt imot rottemat om vi har gitt henne det...
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Hurra!
mvh Julie

Lillenill

Post by Lillenill »

Julie Erlandsen wrote:Lillenill: Høres ut til at du har oversikt. Det ser fælt ut til tider. Helt enig i det. Men det ordner seg som regel. Høres ut til at det kan være lurt å la de få litt tid på seg. Men "rop" om det skulle bli krise, eller gjerne litt før. Mange hoder tenker jo ofte bedre enn få. Og her finnes jo mange hoder. :)
Fint å høre at du er fornøyd med dyrebutikken din. Jeg har også en dyrebutikk jeg har ganske sans for.
mvh Julie
Ja, alt ornder seg til slutt..
Mulig det handler om terietorium også..
Derfor de slåss som de gjør..
Men tåler små rotte-bebser så mye som Vesla gjør?
Det er fint noen dyrebuttikker er bra..!

Men tropehagen Zoo er noe av det verste man kan komme borti..
Stakkars dyr..! Skal ta noen bilder fra den neste gange jeg er innom der..
Åssen dyrebutikk er din fav..??


Ida...

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Jeg liker en av dyrebutikkene her i Askim.
Rotter tåler mye, ja. Det er naturlig at de ruller rundt og krangler. Jeg setter grensen ved blod. Rottene skal jo heller ikke bli altfor skremt, da.
Julie

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Lillenill wrote: Og en liten komentar til om dyrebutikk-rotter: Vesla er en av de snilleste jeg har vært borti.. Og jeg anbefaler sterkt å dra til Tønsberg Zoologiske..
Det er kjempe bra dyrebutikk og kjempe bra forhold til dyra der..

Jaha ?eg kan si en ting,og det er at Nayads mor , Miranda , kom fra nettopp denne butikken. Hun ble bare 7 måneder gammel. Søstern ble 8 måneder!
Niginis far, Rambo, fra kom også herfra, han ble bare 4 mnd (ja, usæriøs avl stammet hun fra) Det er noe jeg mener er en hel uakseptable alder på en rotte. Gemyttet vra bra, ja. Men både Miranda og Rambo var svensk importerte rotte fra en masse oppdretter.
Folka som jobbet / jobber der hadde null peil på rotter eller rotte hold. De feil informerte om ALT! rottene gikk på sagflis opg ahded bare mat og vannskåler i burene.

Så , Nei, jeg vil ikke unne noen rotter fra denne butikken.

Kjøp heller fra oppdretter, dere som skal skaffe dere rotter!!!

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Oppdretter, ja - eneste problemet er vel at det kan være lettere sagt enn gjort. Vi har et lavt antall oppdrettere med et lavt antall kull pr år - det kan være lurt å sette seg på venteliste / melde sin interesse i svært god tid for å ha en sjanse til å sikre seg en del av "årets avling".
Anita

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Nå er dere vel litt uten for tråden?? haha!! Vet man faller lett vekk, blir så revet med!!! GOD JUL DERE!!!!!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Avsporinger i debatter er ok, så lenge det ikke fører til at det opprinnelige spørsmålet ikke blir debattert.
:spise:
Anita

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

haha!! ok!!! Gir meg!! haha 8)
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Lillenill

Post by Lillenill »

Alvrina wrote:
Lillenill wrote: Og en liten komentar til om dyrebutikk-rotter: Vesla er en av de snilleste jeg har vært borti.. Og jeg anbefaler sterkt å dra til Tønsberg Zoologiske..
Det er kjempe bra dyrebutikk og kjempe bra forhold til dyra der..

Jaha ?eg kan si en ting,og det er at Nayads mor , Miranda , kom fra nettopp denne butikken. Hun ble bare 7 måneder gammel. Søstern ble 8 måneder!
Niginis far, Rambo, fra kom også herfra, han ble bare 4 mnd (ja, usæriøs avl stammet hun fra) Det er noe jeg mener er en hel uakseptable alder på en rotte. Gemyttet vra bra, ja. Men både Miranda og Rambo var svensk importerte rotte fra en masse oppdretter.
Folka som jobbet / jobber der hadde null peil på rotter eller rotte hold. De feil informerte om ALT! rottene gikk på sagflis opg ahded bare mat og vannskåler i burene.

Så , Nei, jeg vil ikke unne noen rotter fra denne butikken.

Kjøp heller fra oppdretter, dere som skal skaffe dere rotter!!!
Hmm.. Det hørtes jo ikke bra ut... :cry:
Men min, Vesla som kommer derfra hadde det ikke vondt der sånn.. Hun hadde det bra sammen med de andre.. De hadde noe å leke med så de ble aktivisert.. Hun dama som jobber der var veldig flink.. Jeg er veldig fornøyd med henne...
Men hver sin smak.. Skjønner jo pointet ditt...
Skjønner jo hva du mener...
Men men..
Hehe..
Vesla er en liten tøff krabat.. Men Dumboen må stå for seg selv litt..
For un holdt på å ta køl på vesla..
Men Vesla tar igjen..
Det jeg fikk vite om Vesla er at hun var mellom 9/10 uker gammel..
Og hun så ganske frisk ut..
Og har ikke visst noen negative tegn foreløbig...
Så håper hun blir gammel i hvertfall..
Hun fård et jo bedre enn hva hun hadde det.. Siden hun står sammen med Hoodeden..


Men GOD JUL!!! :jul:

Lillenill

Post by Lillenill »

Endlig ser det ut som mine kjære små har blitt venner...
Unntatt hun som er så sinna på Vesla...
:cry:
Akkurat nå så sover Nira og Vesla sammen, i røret som de har i buret..
Hehe....
Så de har fått blitt bedre kjent med hverandre...
Men skal sette alle tre sammen når Vesla blir større... Så får vi se åssen det går da..
Men foreløbig får Siva stå for seg selv litt, men alle er sammen ute samtidig.. Med oppsyn så ingenting skulle skje.. Og at noe skulle gå galt, pga Vesla er så liten enda, og Siva godtar hun ikke riktig enda..
Litt synd, men..

Og til deg, Fint_Lite: Lykke til, og håper det går bedre med rottene dine også... :jul:


Stor jule-klemmer il alle.!!

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Siden de kan være sammen utenfor buret, uten at det går galt, synes jeg ikke du skal vente så lenge med å få satt dem sammen alle 3. Det går som regel bra!
Lykke til og god jul!
mvh Julie

Lillenill

Post by Lillenill »

Julie Erlandsen wrote:Siden de kan være sammen utenfor buret, uten at det går galt, synes jeg ikke du skal vente så lenge med å få satt dem sammen alle 3. Det går som regel bra!
Lykke til og god jul!
mvh Julie
Hmm.. Vet ikke helt.. For Siva ( hun ekstreme aggressive mot Vesla ) går rett mot strupen hennes.. Jeg driver å venner de sammen ute, men jeg hadde ett lite uhell i går, for da Vesla var i buret og buret var oppe, så kom siva seg opp i buret til Vesla.. Ehm, var ikke så veldig poppulært at Vesla var der nede, nei.. hehe..
Men hvorfor går Siva rett i strupen på Vesla?

Kjæresten min og jeg har en bang anelse av at Vesla var sjef i flokken i dyrebutikken.. Og at Siva prøver å vise henne hvem som er sjef i dette huset..
Hmm.. Men det har seg også sånn at Siva er veeeeeldig sjefete av seg, og ja.. Hmm..
Skal prøve å sette Siva sammen med de to andre, så lenge hun slutter å prøve å gå i strupen på Vesla..
:(
Litt synd det..
Men..
Men når de er ute på senga mi, så er de opptatt med mye annet, men hender at Siva kommer bort og vil "ta" vesla..
Men men..
Nira og Vesla har i hvertfall funnet tonen, og Vesla ligger nesten helt oppå Nira og koser..

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Liten rettelse her :

Dumboen din . Siva Undomiel, som du kaller den.. Heter agentlig Alvrina's Taranee (Tara) . På hjemme siden din står det at hun er født den 10.01-2005. dette er helt feil .....Hun er født den 09/07- 2004 . Og er fra ups kullet mellom Keira og Zhiller. Tara ble omplassert til Christine L. Og videre omplassert til deg !



Siva er så aggressiv fordi hu har arvet det fra faren. Hu Søsteren, Dorris, ble avlivet for noen dager siden pga samme problem. Søstern Apache, er død, det samme gjelder moran og faren.
Faren Zhiller var veldig aggressiv mot andre hanner, og faktisk andre hunner. Eneste han ikke var aggressiv mot var meg og andre mennesker. Zhiller ble funnet død i buret, før han fyllte 1 år. Han var trolig svensk importert.. siden jeg i etter kant har vært i kontakt med "oppdretteren" som virket mer opptatt av at han var dumbo enn noe annent...
Keira, ble avlivet av LVI og fordi hun fikk livmor bettelse (av den alvorlige typen). Hun ble veldig tynn og syk på slutten.

Så min Teori er at Siva, slekter på faren sin. Du må IKKE avle videre på Siva eller noe sånt.. det er bare flaks at to av søenene og fler tallet av de andre ungene fra ups kull 2 har slektet mest på moren. Stakkars deg.. du var uheldig.. Fortalte ikke Christine deg om dette ? Hun var jo 100% klar over det selv ..


Jeg gjeinkjente Tara/ Siva på bildet. jeg har baby bildene(vanlige fotografier) av kullet her hjemme.. og sammenlikningen er IKKE til å ta feil av ..

Locked