Nye bebse..!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Lillenill

Post by Lillenill »

Alvrina wrote:Liten rettelse her :

Dumboen din . Siva Undomiel, som du kaller den.. Heter agentlig Alvrina's Taranee (Tara) . På hjemme siden din står det at hun er født den 10.01-2005. dette er helt feil .....Hun er født den 09/07- 2004 . Og er fra ups kullet mellom Keira og Zhiller. Tara ble omplassert til Christine L. Og videre omplassert til deg !



Siva er så aggressiv fordi hu har arvet det fra faren. Hu Søsteren, Dorris, ble avlivet for noen dager siden pga samme problem. Søstern Apache, er død, det samme gjelder moran og faren.
Faren Zhiller var veldig aggressiv mot andre hanner, og faktisk andre hunner. Eneste han ikke var aggressiv mot var meg og andre mennesker. Zhiller ble funnet død i buret, før han fyllte 1 år. Han var trolig svensk importert.. siden jeg i etter kant har vært i kontakt med "oppdretteren" som virket mer opptatt av at han var dumbo enn noe annent...
Keira, ble avlivet av LVI og fordi hun fikk livmor bettelse (av den alvorlige typen). Hun ble veldig tynn og syk på slutten.

Så min Teori er at Siva, slekter på faren sin. Du må IKKE avle videre på Siva eller noe sånt.. det er bare flaks at to av søenene og fler tallet av de andre ungene fra ups kull 2 har slektet mest på moren. Stakkars deg.. du var uheldig.. Fortalte ikke Christine deg om dette ? Hun var jo 100% klar over det selv ..


Jeg gjeinkjente Tara/ Siva på bildet. jeg har baby bildene(vanlige fotografier) av kullet her hjemme.. og sammenlikningen er IKKE til å ta feil av ..
Oi!! Dette her visste jeg ikke i det hele tatt. Jeg ble ganske sjokkert nå, jeg.. Og oppgitt over Christine L.. Hun fortalte ikke meg dette i det hele tatt.. Og jeg betalte 350,-kr for Tara/Siva.. Huff.. Så derfor hun er så aggressiv mot Vesla mi da..?
Hmm.... Hun må stå alene litt foreløbig, så får vi se hva vi gjør med henne.. At hun er veeeldig aggressiv visste jeg ikke i det hele tatt.. Men hun er grei mot mennesker, og liker alle..
Mennesker såklart og Nira.. Hoodeden min.. Huff.. :(
Var Kiera hun du hadde kull på?
Trist at hun måtte avlives pga livmorbetenelse:(
Jeg skal ikke avle på Tara/Siva..
Og hun begynner å bli gammel.. Men hun oppfører seg ikke gammel...
Kan du sende meg over noen bilder av kullet?
Hadde vært fint da.. Greit å vite litt om henne..

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Tja.. da må jeg i så fall Scanne dem. men jeg kan sjekke etter om jeg la ut de digitale bildene på fotoknudsen.

jeg hadde ikke kull på keira på den måten.. hu tjuvparra seg. Zhiller bodde i et kanin bur, med ganske stor avstand mellom sprinklene. keira var en ganske liten hunn rotte , 250 gram klassen sånn ca. Så hu mose seg igjennom sprinkelene og parret seg med ham. Hu skviste seg ut igjenn ..
dette er bare min teori.. får jeg aner ikke ossen det skjedde. hare prøvd å knekke ut andre mulige årsaker.. med denne er den eneste som kan virke sannsynelig for meg...
Den andre gangen de hadde kull.. vet jeg hav som skjedde. Mner jeg har en avtale med ei at jeg ikke skal si det på forumet. De som vil vite det får sende en PM . Hittil er det bare jeg og julia som vet det .

Så mest det er sannsyelig at det er derfor hun har slik en oppførsel. Christine slet også med dette prøblemet. Hun sa at den ikek gikk bar sammen med Nira . Så hu kvitta seg med begge til et " uviten" stakkar...

Lillenill

Post by Lillenill »

Hmmm.. Rotter kan finne på mye rart.. Hehe.. Hehe.. Hun var virkelig spesiel, hun Kiera..?
Må flire litt av tjuvparringa.. Hehe.. Jaja.. Sånt skjer....

For da jeg kjøpte Siva av henne, påsto hun at de gikk godt sammen..
Men føre det så gikk de ikke godt sammen.. Jaja.. Hmmf.. Ikke rart dyra klikka hos henne..? Sånn som hun holder på.. Men nå er jo Aniu død da..

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Det vet jeg :( Aniu var datteren til nayad :( Hun Aniu, døde mest sannsynelig fordi hu gikk på sagflis.


Ja keira var veldig spesiell for meg . Hun var en sånn "once in a life time" rotte .

Lillenill

Post by Lillenill »

Det er fullt mulig, men Christine fortalte at hun var syk :roll: ..

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Det tviler jeg egentlig på..

Koala jenta
Markeringsbehov
Posts: 300
Joined: 28 Nov 2005, 12:46
Location: Sande
Contact:

Post by Koala jenta »

dette hørtes da ikke bra ut.
jeg kjenner jo til dine rotter ida elise, hvor kom denne fra som du måtte omplasere? og hvorfor omplaserte hu den videre? var den gammel når lillenill fikk den?
det er teit når folk juger om slikt, informasjon om dyrene er veldig viktig, tenk om lillenill hadde avlet videre?
forstår ikke at folk ikke tenker på dyrene fremfor seg selv, men det er nå meg da og jeg er så alt for glad i dyr..........
(til ida elise Amandus og felix vokser som bare det, de er store å feite alt nå, skal vise deg en gang på web cammen) de er så gode at det. :nisseglis:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

*Tråden er moderert*

Fra forumreglene:
Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent.
Link til forumreglene

Sorry jenter, dere får ta det privat ;)

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

:akt: Den er grei!

Locked