Et lite håp på lille julaften

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Et lite håp på lille julaften

Post by Roger&Ingrid »

I dag drar vi til svigerfamilien for å feire jul og det er mye å gjøre. Mennesketing og rotteting skal pakkes og pakkes og rottene skal ha medisin. Ettersom vi ikke har en minibuss til disposisjon, må rottene leve litt trangt de nærmeste 3 dagene; jentene skal bo i Spinus-buret, gutta i Rottis-buret og Spinus i jentenes store reisebur (som jentene skal reise i). Det gikk litt fort i svingene da jeg skulle medisinere hele hurven, noe jeg ikke la merke til før je gskulle vaske buret til Spinus. Hvor var Spinus? Buret var tomt, jeg hadde selvfølgelig glemt å lukke en av lukene på siden. Til min store forbløffelse stakk det et svært tilfreds lyst hode frem fra gutteburet: "Her er jeg, damen!" Heldigvis hadde jeg latt gutta (Tommen og Sludd) få frese rundt på badet etter endt tvangsmedisinering, slik at buret stod tomt (og med en luke åpen). Spinus storkoste seg i nytt, fremmed og litt større bur. Dette tente et lite håp i meg; kanskje enstøingen Spinus hadde et bittelite ønske om å oppgi ungkarstilværelsen og flytte inn i kollektiv allikevel? Han har "invadert" gutteburet tidligere (også da uten innehaverne tilstede), men da med stive bein og oppblåst pels. Denne gangen så han avslappet og tilfreds ut; han har til og med gått løs på innholdet i matskålen ("Who's been eating in my porridge?!" tenker gutta når de kommer tilbake). Nå ligger han og dormer oppå guttas favorittsovehus.

Finnes det håp for en sær kjempe på 1 1/2 år? Jeg tror det; selv rødøyede Spinus må jo se hvor godt de to herrene har det sammen og ønske seg et lignende liv. Kanskje vi får oss en forsinket julegave fra Spinus en gang i 2006...?

:stocking:

Ingrid Evig Optimist
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Hehe, det er jo et positivt tegn, da. Det er alltid håp. Jeg jobbet mye og lenge med Domino, og det lønte seg til slutt. Men ikke bli overivrig nå, la Spinus selv velge tempoet. Lykke til! :thu:

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Takk, det er bra jeg ikke er den eneste som har tro på Spinus. :nissesmil: Jeg har innsett at tvang ikke er Spinus sin måte å gjøre ting på, han får gjøre som han vil. På lang, lang sikt håper jeg de kan begrave stridsøksa, slik at Spinus ender livet som en lykkelig gammel mann omgitt av artsfrender. Det har vært mye mindre fnysing og "se-så-tøff-og-farlig-jeg-er"-oppvisning mellom Spinus og Tommeliten i det siste, kanskje de begynner å bli tolerante med alderen? Det tok jo litt tid før Tommeliten og Sludd fant tonen, men når Tommeliten nå har vist fram sin plysj-myke side, kan vel Spinus også fire litt på krava, ikke sant, Spinegutt?

"Zzzzzzz...*sover søtt i guttas hammock*"
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked