"gæærn" rotte:-(

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Dumbo-fan90
Sover i do
Posts: 253
Joined: 25 Oct 2004, 16:54
Location: Asker
Contact:

"gæærn" rotte:-(

Post by Dumbo-fan90 »

Hallo!

Har hatt hunnrotten min Jippie, i over et halvt år nå.. Hun har stått alene meseparten av livet, da hennes søster døde, men når jeg fikk en ny rotte, han er en hannrotte og bor sammen med min andre rotte klikka det sakte men sikkert for henne. Enda hun står i sitt eget bur, er hun sykelig sinna hver gang hun ser en bevegelse fra enten et menneske eller dyr. Hun freser bare hun ser at Ole eller Pippin ser på henne, og blir sinna når jeg stikker hånda inn til henne... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med henne, for hun har aldri vært sånn før! Tør ikke sette en ny rotte inn til henne, er redd den kommer til å bli flådd levende, for hun oppfører seg så merkelig!
Mvh Ida&rottene

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Vet ikke helt om jeg forstod forklaringen din...du har nå to hannrotter og ei hunnrotte i hvert sitt bur??...i så fall bør hunnrotta få en burvenn om hun bor alene......
Last edited by Fint_Lite on 11 Jan 2006, 22:35, edited 1 time in total.
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Kanskje hun har vondt? Kanskje det har en sammenheng med at hun har bodd alene?? At hun ikke har tålt det? :?

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Hun har en hunnrotte, Jippie, og to hannrotter Pippin og sønnen Ole.:wink:

Høres ut som arvelig aggresjon for meg.. Dorris også klikka sånn helt pluteslig etter at Trinity fikk unger. Gikk helt til hun satt i honda mi. da var det nok for meg...

Dumbo-fan90
Sover i do
Posts: 253
Joined: 25 Oct 2004, 16:54
Location: Asker
Contact:

Post by Dumbo-fan90 »

Nei, hun har jo ikke bodd så mye alene, hun har bodd sammen med min vennines rotter. Men hun syntes det ble for mye styr med alle sammen, så nå er hun alene igjen.. Har en hunnrotte jeg skal overt , dyrebutikk kjøpt , men tørr ikke sette den sammen med Jippie, når hun er så "klikkers" i hodet. Hun har lixom spist opp alt av burmatriale sitt, og det virker som hun ikke har det bra med seg selv..

Tar hun med til vetrinæren imorgen, også må jeg bare høre med henne hva som er det beste med Jippie..
Mvh Ida&rottene

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

like greit...
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

sona

Post by sona »

Dette hørtes ikke serlig bra ut.. Er ikke så erfarne med jente rotter har bare gutter ;) Men det kan jo hende at hun er sjalu på guttene ?

Men jeg ønsker deg lykke til.. Og håper på at dette går den rette vegen :D

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Tråden er 5 mnd gml - kan være lurt å sjekke datoen før man henger seg på.
Anita

sona

Post by sona »

anita wrote:Tråden er 5 mnd gml - kan være lurt å sjekke datoen før man henger seg på.
Anita

Åjda :p Domma meg ut litt der ja.. :oops:

Dumbo-fan90
Sover i do
Posts: 253
Joined: 25 Oct 2004, 16:54
Location: Asker
Contact:

Post by Dumbo-fan90 »

Hehe.. Denne tråden kan egentlig stenges, hvis det trengs. For Jippie er ikke en "gæærn" rotte! Hun er verdens søteste jenterotte hun :P
Mvh Ida&rottene

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

You said the word - og tråden stenges.

Lykke til videre. :)
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Locked