Lille Grim

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
lynxy85

Lille Grim

Post by lynxy85 »

Flyttet fra Gjøvik til Flekkefjord i helga og fikk plutselig en bursdags presang fra broren min, en liten rotte gutt! Han var fra en dyrebutikk i grimstad og fikk navnet Grim. Så var det et lite problem.... Har bare et bur.... Så Lille Grim måtte være i reiseburet. Ikke særlig stort akkurat. Så fant jeg ett reisebur til katt, hullene i døra var så store at Grim kunne komme seg ut, men Hugin og Munin kunne ikke komme seg inn. Så da tok jeg Grim inn i det store reiseburet og satte det på toppen av rotteburet. Hugin og Munin klatret opp og snuste men viste ellers liten interesse.... Grim hveste og da Munin stakk nesa si inn bet Grim etter han. Munin skjønte ingenting og bare tuslet videre. Så tok jeg Grim oppi rotteburet og lot Hugin og Munin gå på toppen. Det så ut til at Grim følte seg litt tryggere da, siden han hadde mer kontroll på hvor de andre var. De gikk slik en dag, før jeg bestemte meg for å prøve å sette dem sammen. Hugin sov og Munin gikk på toppen av buret, så tok jeg Grim ut og lot han gå oppå buret. Det gikk utrolig bra! Munin gikk først bare forbi Grim, før han plutselig skjønte at det var en fremmed rotte sammen med han. Da begynte han å snuse og la Grim ned i bakken. Det var alt. Nå går de sammen i buret, Grim får en liten tvangs vask av og til ellers oppfører de seg som vanlig. Grim har et lite sovehus som de andre ikke kommer seg inn i og der trives han. :D

Lillenill

Post by Lillenill »

Grattis med ny rotte-gutt...! :P

Og fint å høre at det går så bra nå :)

Jaja, introduskjonen skal ikke alltid være lett, men som oftest går det bra:) Og det gjorde det også i dette tilfellet..

Så grattis:)

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Flotte navn - høres ut som en artig gjeng! Grim.. 8)
Anita

Locked