Rare gutter, hjelp!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Vel ting gikk greit i dag, så vi satt i de alle tre i store buret, men plutselig ble det masse hyling og skriking.. fikk ikke med meg hva som skjedde, men det var tre skremte rotter der inne så alle måtte ut for kos.. Så nå må jeg tenke litt på hvordan jeg skal gjøre det igjen..
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Det kan hende det bare er Smaug, som skriker fordi han er en 'skrike'-rotte.. Eller, så kan det være de små som lekesloss, i begynnelsen når jeg fikk Ole og Dole, våknet jeg ofte på natta av at noen skrek, trodde Hoyst tok de små, men når jeg slo på lyset, satt det tre forskrekkete rotter og lurte på hva JEG gjorde oppe på DEN tiden av døgnet! :P Da var det bare Ole og Dole som lekesloss.. :roll: Lite søvn da ja!

Men, får håpe det går bra, høres jo ut som om det går bedre og bedre!

(og en liten notis, Tassen sov i dag sammen med Hoyst og Dole i hengekøya, enda et lite framskritt!)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

De satt alle nede i første etasje da, eller Varg satt overfor Tyfus i trappen, men Tyfus jaget de litt rundt da, virker som han er litt overbeskyttende med maten..
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Ok.. Så mange matskåler som mulig da kanskje, på forskjellige plasser i buret? Jeg har nå 3 matskåler i det store buret(for øyeblikker 4 gutter der) og 1 i det lille(Splinter og Tassens bur). 3 matskåler ser ut til å fungere veldig greit, alle gutta spiser normalt ser det ut til! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Er det som er litt rart, Tyfus sover jo alene vegg i vegg(skviser burene helt sammen) men det virker som han heller spiser når han er i det store buret enn i sitt eget.. så han liker selskapet tydeligvis..Skal ta en ny lekerunde i dag da.. med mandeldråper og se hva som skjer.. Bestemmer meg hver dag for at i dag skal Tyfus sove sammen med en av de, men så braker de sammen...
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Hm.. Da vil jeg tro at det er de små som egentlig er problemet, eller at Tyfus ikke helt skjønner at de er redde for ham, og at de små ikke helt skjønner at han ikke er farlig, og at det er derfor det skjer.. :hm: Men, jeg vet jo ikke sikkert, jeg har aldri sett hvordan guttene dine oppfører seg.

Håper det går bra snart da! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Locked