Sludd bytter parti

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Sludd bytter parti

Post by Roger&Ingrid »

I kveld skal Sludd få prøve seg som medlem i Unnis agoutibande. Håper han finner seg tilrette, han trenger rotteselskap. Etter at Tommen døde, har Sludd vært veldig stille og innesluttet, han har til og med blitt litt kosete. Jeg har veldig blandede følelser; jeg har ikke lyst til å "kvitte meg" med Sluddis, men det han trenger er rottekompiser, mens det vi trenger er å slippe flere potensielt umulige introduksjoner av hannrotter når det nærmer seg fødsel. Hadde ikke Kai og Unni hatt mulighet (og lyst, ikke minst) til å ta inn Sludd, hadde vi aldri vurdert omplassering. Det som er spennende, erå se hvordan Sludd takler sjefsagouti Silver og hans kompanjong professor Rattus. De andre to har fått inndratt "våpenlisensen" og utgjør vel ingen trussel for tøffe gutter med ladde torpedorom. Sludd er en kjempestor gutt på litt over 700 gram, og han vet at han er stor og at han kan utnytte det, selv om han egentlig er en mild og snill skapning. Silver og Rattus er mindre (rundt 400-500 gram, stemmer det?), men det er de som er huseiere og konger på haugen. Ikke all verdens dopapir kan trøste Sludd akkurat nå, vi får håpe en gjeng gutter med fri tilgang på frittgryntende minibacon kan få ham ut av depresjonen.

Men innerst inne sitter det en liten djevel og krysser fingrene for at Sludd heller vil ha et par små babykompiser og fortsette å bo hos mammaen sin. Hysj! Ikke si noe til snusfornuftige Roger om det...
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Spinus ønsker å komme med følgende pressemelding:

"Ærede mennesker, simle rotter!

Da er jeg nok en gang eneste mann blant husets firbeinte. Kloakkrotten i naboburet kom ikke hjem fra besøk hos nabokloakkrottene, ergo kan jeg puste lettet ut. Menneskene sier det er for tidlig å si bestemt at den bæsjbrune skapningen har flyttet, men at det ser lovende ut. JEg ser med glede frem til å få kontoret for meg selv igjen!

Deres enerådende hersker og tyrann,
Spinus"

Sludd tilbringer natten i naboblokka blant nysgjerrige kastrater og sjefete agoutier. Da vi gikk for litt siden, var han blitt sovehusokkupant, til stor fortvilelse for enkelte av burets beboere. Dragen Silver kretset rundt festningen i påvente av å få snust på inntrengerens store, men akk så velbevoktede rompe, foreløpig uten hell. Den tapre Sludd holdt firerbanden på avstand ved hjelp av høylydt piping og breking når intimsfæren ble invadert, men så ut til å være ved godt mot.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Må si dette går utrolig bra så langt. Sludd er veldig spak, og ønsker overhodet ingen konfrontasjon. Selv om han er dobbelt så stor som de andre, piper han litt ynkelig når når de andre vil snuse på ham. Silver er den som utløser mest piping, men sistnevnte er veldig tålmodig med nykommeren og sirkler rundt Sludd, akkurat på kanten av hva Sludd tåler. Han er flinkt il å ta en pause i snusingen, så Sludd han hente seg inn igjen.
Jeg har sovet på sofaen i natt, ved siden av buret. Jeg har ikke våknet, så da har det vært stille. I løpet av natten har Silver tatt tilbake sovehuset, og Sludd har sittet på ei hylle store deler av dagen. Han har fått "takeaway" mat og vann. Nå er han imidlertid nede i bunnen av buret, sammen med Pysa.
Han spiser og drikker, Pysa dytter ham konstant i sia, men de er heeelt lydløse (for meg ihvertfall).
Har stor tro på at dette skal gå bra!
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Det høres bra ut, vi får håpe Sludd snart tør se Silver i øynene. Har akkurat satt Roger i sving med å vaske guttenes bur, orker ikke det selv. Mye grining her for tiden. :cry: Har ikke skiftet på det siden Tommen døde. Jentene og Spinus fikk raide det tomme buret en siste gang (hver for seg!) under burvasken.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Silver sitter omtrent oppå Sludd nå. Sludd vil overhodet ikke ta igjen. "javel, bare dytt, ser ikek poenget ditt" sier Sludd.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Dette er grusomt, helt forferdelig. Klarte ikke dy meg, Roger har vært om "kidnappet" Sludd for en stund, må ha det, bare må ha det! Han har dynket hele sofaen i "Eau de Sludd", tenkt at det går an å savne lukten av rottetiss! :lol:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Sludd har vært hos oss i natt og det er tydelig at han har fått noen nye og spennende impulser hos Silver & Co:

I morges var Sludd ute og tasset på gulvet en tur. Plutselig hørte vi den umiskjennelige lyden av hurtige byks over gulvet, akkurat som når trekløveret My, Snorkfrøken og Rim får en "toillføyk" og må spurte av seg litt energi. Sludd kom brasende inn på soverommet og bråstoppet. Han snudde seg og kikket tilbake på retningen han kom fra. Sludd har alltid vært en reflektert liten mann som tydelig viser når han pønsker på noe. Jeg tror han satt og tenkte "Det var gøy! Akkurat som gutta boys gjorde, det må jeg gjøre oftere!" Han har aldri før nådd rakettfart; her i huset har det alltid gått i subbende slow-motion når gutta har vært ute (bortsett fra når Tommis gallopperte over gulvet i jakten på nye dørlister å maltraktere). Å se Sludd lære av andre rotter i løpet av et døgn, gjør det lettere å slippe taket. Kanskje jeg til og med klarer ta med oppdrettspapirene uten å furte idag?

Eiesyke Ingrid
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

I tilfelle noen lurer; Sludd har inntatt Silvers trone og lever de glade dager med kos, pelspjusk og litt tusking av undersåtter. Han himlet nesten med øynene av nytelse da Dumbo'n vasket ham i nakken sist vi var innom. 8)
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked