Hannrotter

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Chrizzy
Pinglerotte
Posts: 32
Joined: 13 Nov 2005, 16:49
Location: Stavanger
Contact:

Hannrotter

Post by Chrizzy »

Har en ca 1 år gammel hannrotte som trenger en burkammerat. Den rotten han var oppvokst med døde for ikke så lenge tilbake, etter en heftig slosskamp mellom de to. Jeg er litt redd de vil begynne å sloss om jeg setter inn en liten rottegutt til ham, men jeg vil ikke la ham bo alene :?
¨*Christine*¨

Maggie_86

Post by Maggie_86 »

ja det er en litt vanskelig situasjon. Kan jo hende at det går bra om du setter inn en ny. Det vil jo være en uskjent for den rotten du har nå så det kan jo hende at din rotte vil se på den nye på en annen måte om den nye er litt tøffere enn den gamle som døde. Om dette hørtes noe riktig ut? :oops: jeg skal ikke si noe sikkert for jeg har ikke vært i denne situasjonen selv ,men jeg vil tro det at om den nye rotten er mer "sjef" type enn den som døde så har den mer å stille opp med og da kanskje den gamle rotten ikke tør å være så streng...

men om du har et ekstra bur sånn at de står side om side om det ikke går bra at de er i samme bur så er den jo ihvertfall ikke helt alene :roll:

Hvor gammel er den du har nå da?

Maggie_86

Post by Maggie_86 »

se der ja... 1år var den... hehe... det ble borte i kålen for meg...

Locked