Introduksjon av Ronja og lille bebis.

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Introduksjon av Ronja og lille bebis.

Post by Ida »

Da har jeg endelig fått i ei venninne til Ronja. Ei kjempenydelig, frisk lita jente. Ronja har bodd noen måneder alene siden jeg ikke visste noe om at rotter ikke skulle bo alene (huff, jeg har så dårlig samvittighet for det!. Da jeg endelig fant ut at de bør bo sammen med andre rotter (takket være dette forumet) så fant jeg ingen rotter, men endelig er det ordnet!
Siden jeg har null peiling på introduksjoner er jeg litt nervøs (har jo selvfølgelig lest litt her om det). De har gått litt sammen nå på nøytral grunn, og Ronja var veldig spent. Hun undersøkte den lille veldig nøye, og hun lar seg bare undersøke. Ble litt redd da Ronja tok i bebis litt så hun hylte :roll: . Men det er vel bare normalt for å ordne med rangen, eller hva?
De har stått i hver sitt bur ved siden av hverandre noen timer, og Ronja fulgte med på bebisen hele tida. Vet ikke helt om jeg skal sette de i samme bur nå i kveld, eller om jeg skal la de stå i hver sitt bur noen dager til? Har vasket buret og inventaret grundig så det skal ikke være noe Ronjalukt der. Bebisen herjer litt rundt i det nå :D
Håper dette går bra, og at noen her inne kanskje kan gi noen råd?
Og kom gjerne med navneforslag! Alternativene er Røverdatter og Birka :D

Legger ut noen bilder av de søte:
Her er bebisen
Image

Må undersøke forholdene
Image

Ronja er nybadet for anledningen :lol: ikke morsomt å bade nei!
Image

Bebis var veldig interessert i Ronja iallefall. Ville helst ligge under henne og kose. Savner vel mamman sin!
Image

Regner med at den lille kommer til å bli like rampete som Ronja! Sjekk de lure blikkene!
Image

Ute etter kos ja!
Image

Ronja er tar en liten pause og spiser litt drue
Image

Også er det på'n igjen! Ronja ble litt for pågående så jeg slapp den lille inn i buret, og Ronja herjer rundt i senga.
Image

Koala jenta
Markeringsbehov
Posts: 300
Joined: 28 Nov 2005, 12:46
Location: Sande
Contact:

Post by Koala jenta »

så søte de var. litt størelse forskjell på de da. ;)

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Så utrolig søte de var sammen :oops:

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Ja jeg vet :lol: Ble litt rart å holde i den lille. Veier jo ingenting i forhold til Ronja :shock: Håper Ronja tar til vett og blir litt mer vennlig innstilt til bebisen.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

De har gått litt sammen nå på nøytral grunn, og Ronja var veldig spent. Hun undersøkte den lille veldig nøye, og hun lar seg bare undersøke. Ble litt redd da Ronja tok i bebis litt så hun hylte. Men det er vel bare normalt for å ordne med rangen, eller hva?
Jeg synes det høres meget lovende ut! :D Jeg lurer på om hyling og piping er en del av rangordningen; det virker som om rottene våre hyler og bærer seg når det stelles pels, selv om de ser ut til å storkose seg.

Hvis Ronja begynner å fnyse og hoppe på stive bein mot bebisen, kan det være hun trenger en pause. Vår nå avdøde Søta oppførte seg sånn mot Lille My første gang de fikk treffe hverandre. Heldigvis gikk luften utav hissigproppen da hun så hvor elegant søsteren Toffa håndterte det hele; et par sniff i rompa, litt vask i nakken og "velkommen i flokken!". Så lenge bebisen bare lar seg undersøke, høres det ut som om hun tar det hele med ro og vet hvordan hun skal forholde seg i slike situasjoner. Lykke til, jeg tipper dette går bra! :thu:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Ahh, nå ble jeg litt lettet. Ronja har ikke akkurat blåst seg opp til henne, men hun ble litt vel '"hissig" og pågående så da skilte jeg de. Den lille så ut til å godta det meste, men pep litt og da blir jo en overbeskyttende rottemamma bekymra. De får stå i hver sitt bur i natt, så de får roet seg litt ned og "tenkt" litt, så får de heller leke utenfor burene i morgen.
Ronja er forresten kjempeglad for buret :D passet perfekt for ei hyper rotte som henne :lol:

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Supert! :D
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Så søte de er sammen. Og flotte tegninger begge to.
Lykke til, det høres ut som det går kjempebra. Et par dager nå, så har du de sikkert i samme bur. :)
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Så flott at du fant en venninne til henne! :) Du ville ha navneforslag, så hva med Huldra? :) Høres ut som det går bra med dem da! Jenter pleier som oftest å være lette å introdusere for hverandre, pleier sjelden å bli krangling av den store typen. Tror aldri jeg har hørt Deana krangle med resten av jentegjengen.. :) Så det går nok fint! :)

Lykke til!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Huldra hørtes jo bra ut :D De har fått møte hverandre i dag igjen, løp lenge rundt på sofaen og herja. Den lille er så inpåsliten, skal helst ligge under Ronja, men det har ikke Ronja tålmodighet til og løper avgårde. Og da skal jo selvfølgelig den andre følge etter :lol:
Skal prøve å sette de sammen i buret senere, håper det går bra.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Høres ut som de leker bra med hverandre! :) Går nok bra i buret, bare husk å vaske det godt først da så ikke Ronja mener det er 'hennes' område slik at hun føler at den andre er en inntrenger.. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Japp, vasket det i går, og lot den lille herje litt rundt i det mens Ronja gikk løs. Også har jeg lagt inn papir og sånn med "bebilukt". Kan jo alltids vaske det igjen :D
Da jeg slapp de sammen i buret i går ble ronja helt vill da hun så ungen. Løp etter henne. Og da jeg holdt den lille utenfor buret så sto Ronja og fnyste mot henne. For en gjeng!

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Så lenge det er litt blandet lukt så går det nok bra! Jeg har ikke hatt problemer med mine jenter, og jeg har jo 5 som alltid har bodd sammen(bestemor, mor og 3 døtre), og en annen en, Deana. Jeg slapp bare hele gjengen inn til Deana, og det gikk kjempefint, jeg hadde ikke mulighet til å rottene løse den perioden, da jeg passet 2 katter. Så pleier ikke bli problemer! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Jammen da får jeg prøve å slippe den lille inn til Ronja og håpe at det går bra :afro:

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Lykke til! :D
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Locked