Introduksjon av Ronja og lille bebis.

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Prøve det med en gang, og Ronja hoppa rett på henne. Sto der og på en måte "hoppa" litt rundt henne, og bebis la seg rett på rygg og lå der rolig mens Ronja drev på :? Så litt voldsomt ut, men bebis tok ikke noe skade av det. Er ikke sikker på om jeg skal la de løse dette på egen hånd, eller om jeg skal skille de om de ikke gir seg? Overbekymra, javisst! :roll:
Skilte de, og nå sitter Ronja inne i buret og furter! Ingen andre skal inn i buret hennes nei! Huff.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Jeg mener at så lenge det ikke blir blod, er alt lov, egentlig. De klarer nok det meste selv, og så lenge den lille legger seg på rygg, betyr det jo at de egentlig ikke krangler. :) Så så lenge du ikke synes det ser ut som om de kommer til å bite hverandre til blods, så trenger du ikke bekymre deg, selv om de piper litt og jager og småsloss litt.. :) Ronja er nok bare litt overlykkelig over å ha fått en venn, og noen å sjefe litt over.. :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Nå sitter de i samme bur. Den lille har klatra helt øverst i buret og "gjemmer" seg, mens Ronja leter etter henne. De har gått sammen et par timer utenfor før jeg slapp de sammen. Nå får de sitte sånn resten av kvelden så håper jeg det går bra :)

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Høres ut som det ikke er så ille da! :) Lykke til videre! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Det har gått kjempefint i hele kveld :D Litt krangling og piping, men ingen er skadet. Tror jeg tar sjansen på å la de stå sammen i natt. Så det ordnet seg heldigvis :P Takk for all hjelpa ;) Kommer vel hit med spørsmål om jeg får flere problemer med "turtelduene" :lol:

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Bare så du vet det, kan gjerne hende det blir mer piping i natt, uten at du trenger å bry deg. Jeg husker når jeg hadde en eldre rotte, og fikk 2 små nye rottekompiser til ham.. Sto opp ihvertfall 4 ganger i løpet av natten uten grunn, det var kun lekeslossing mellom de to små, og mellom en av de små og han store. Men, lykke til, det pleier gå bra med jenter, de er ikke så aggressive som guttene, ikke så mye testosteron.. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Regner med at det kommer til å bli litt småkrangling i løpet av natta ja. De er ikke akkurat bestevenner enda, ligger i hver sin ende av buret. Nesten så jeg lurer på om Ronja er ei lita testosteronbombe innimellom :P

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Hei

Vi pleier som regel ikke ta inn rotter utenfra inn til butikken, da vi heller avler selv. Men for noen måneder siden tok vi likevel inn et huskykull fra en kunde.

Da de hadde litt utøy i pelsen, behandlet vi dem og satte dem for seg selv en stund før jeg slapp jentene inn til en av hunnene som bor i butikken. Hun slengte alle sammen (5 stk) i bakken etter tur, og satte seg oppå dem og ga dem klar beskjed om at hun var sjefen der i gården! Men hun var ikke stygg med dem, de fikk bare litt "moderlig pryl" :lol: Det gikk fort over, for de la seg ned for henne, så det var ikke noe problem.

Hun har et veldig stort bur, da, så de hadde god plass til å bli kjent med hverandre på (1m X75CMX ca 75-80 cm høyde, tror jeg)

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Dette er en fin dag. Da jeg våknet i dag listet jeg meg bort til buret for å se på de små tassene. Og tror du ikke at de lå klin inntil hverandre i hengekøya? :D Jeg greide det! Hoho :bravo:

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

:thu:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Tenkte jeg skulle legge ut bilder av de to nurkene. Ronja har blitt 5 uker igjen, skikkelig superhyper og lærer den lille alt av rampestreker. De elsker å være ute og leke, og det går hardt utover alt som heter tepper og puter :roll: men det er vel en billig pris å betale når man får ha slike søte dyr :D De har heldigvis ikke begynt på skinnsofaen enda, men den dagen kommer vel :roll: :hm:

*Bilder slettet av administrator*

De er så utrolig søte :D Har enda ikke funnet ut hva jeg skal kalle den lille. Er så vanskelig det med navn.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Så nydelige de er sammen! Godt at de gikk fint sammen, jeg vedder på Ronja er kjempeglad! :)

Hm.. Du må bare tenke, eller la være å tenke! det kommer som oftest plutselig, jeg satt og så på tv jeg, et program om en egyptisk farao som trodde han var en gud.. Masse fine navn! Småtassene mine er jo 3 mnd nå, og det er ikke mer enn en 4-5 dager siden jeg klarte å bestemme meg for navnene dems.. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Tror nok Ronja er glad for selskap ja. Endelig noen å herse med! Navn kommer vel av se selv etterhvert. Var forresten til dyrlegen i dag. Mulig luftveisinfeksjon og midd. Jippi! :roll: :bravo:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg slettet bildene dine (sorry) - du kan legge dem inn i bildegalleriet hvis du er medlem av NTF.

Prøv å holde dere til temaene i forumet.

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Ahh ok, tenkte ikke så langt da jeg la de inn. Skal ikke gjentas :)

Uansett, de to englene mine ser ikke ut til å være så veldig glad i hverandre :-x De sover sammen innimellom, men ellers sitter de i hver sin ende av buret (Ronja har blitt jaget nede i et hjørne det hun må sove blandt avisrusk, mens Lisja the almighty har fått hengekøya). Det ser ut som om Lisja har fått sjefsrollen i huset til Ronjas store fortvilelse. Lisja vil aller helst ha hengekøya for seg selv, men det hender av og til at hun slår på gorhumøret og lar Ronja få lov til å ligge der oppe og sove sammen med henne.
Tilogmed når de går ute i senga skal de krangle. De roter seg inn i tepper og puter og piper og hyler så mye at man skulle tro noen ble myrdet :hm: Lisja herjer en god del med Ronja, skal alltid leke og hoppe på henne, så Ronja bruker å banke henne litt opp. Skjønner ikke noe jeg, den lille rotta sjefer over store Ronja. Hører veldig ofte piping fra buret, de krangler en god del, og om oftest er det Ronja som legger Lisja på ryggen. Har også sett at Ronja legges på rygg :hm: Denne oppførselen har jeg sett i et par uker nå, og jeg blir bare mer og mer frustrert. Skjønner ikke helt hva som går av de to :roll:
Jeg har flyttet Lisja til et mindre bur med ingen fornøyelser, så kanskje hun får tenkt over oppførselen sin. Like før jeg gir bort Lisja og får i en ny bebis, men kan da ikke gi opp så fort.

Locked