Slem rotte

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Slem rotte

Post by Intet »

Hei folkens. Jeg føler meg litt uheldig om dagen. Nå har jeg hatt tilsammen 12 introduksjoner. Og alle har gått bra.

Forrige uke hentet jeg to danske russian blue piker hos Anette, og siden den dagen har jeg prøvd å introdusere dem til mine 6 andre piker.
Og det går ikke bra.

Min danske dumbo Pearl gjør lite annet enn å snuse, deretter angripe. Og jeg har tenkt som så "Litt må de da tåle. Skriking og hyling har det vært på de andre introduksjonene også". Det er særlig rex-piken som får gjennomgå, sikkert fordi hun er mer pysete enn den glatthårete. Men i går så jeg at rex-piken har fått hvertfall 5 små sår. Ikke store, bare røde rift og litt pels borte. Og det syns jeg ikke er særlig bra. Har aldri opplevd introdusjoner som har ført med seg rift.

Og da må jeg spørre dere; Vil dette gå seg til, og hun akseptere de etterhvert, skal jeg vente til minsterottene blir eldre, eller skal jeg fortsette å la henne få juling? Jeg er redd det blir mer og mer voldelig.

Har aldri vært borti en sånn introduksjon.

:(

Bekymret rottemor som vil at alle barna skal leve harmonisk
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Vet du hvem som kan være den "skyldige" i og krangle slik med henne?
Her i gården hjelper det faktisk veldig godt og sette rakkeren(e) i ett annet bur, slik at den nye vil komme seg til rette, og når da de rakkerene som har vært i ett annet bur kommer tilbake, er det bare harmoniskt her, hehe. Det er iallefall min erfaring. Ville ikke latt det gå så hardt for seg for lenge.

Lykke til :D

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Jeg prøver hver dag, men med en gang jeg prøver for lenge, er det sår på gang. Det er ikke store greiene, bare mså røde rift, men jeg synes det er ille nok.

Rakkeren er min danske Pearl. Lot småtassene løpe rundt med de andre 5 rottene igår, mens Pearl løp for seg selv i sofaen. Da begynte de andre å hakke på småtrollene. :?

Ikke så greit det her, men jeg får vel heller ta tiden til hjelp.
Har aldri opplevd at introduksjonene har gått som den her.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Dumbo-fan90
Sover i do
Posts: 253
Joined: 25 Oct 2004, 16:54
Location: Asker
Contact:

Post by Dumbo-fan90 »

Tror kanskje du burde introdusere den for en og en rotte. Og hvis det er noen rotter som den går bra med, så må du kanskje splitte opp flokken i to.

Jeg hadde en rotte som het Mia, som nå er omplassert. Hun gikk ALDRI med Isi, hver gang de møttes flyktet Isi fra henne og det endte som regel med sår over hele kroppen. Men Mia gikk alltid fint sammen men Jippie, mens Isi gikk fint med alle andre rotter, bortsett fra Mia. Så det er nok sånn at det er noen rotter som går bedre med andre... :hm:
Mvh Ida&rottene

sun_rise

Post by sun_rise »

Du må prøve som Dumbo-fan90 sier, splitte opp flokken ved introduksjon (en og en eller to osv) dette kan ta litt lengre tid, men det fungerer..

Noen rotter er som bølllerne på skolen, de flokker seg opp og vil derfor bli mer trygg fordi de har fler å passe ryggen dems...

lykke til i det minste :)

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Da jeg nå skulle introduser en ny jente for flokken, ble det også ganske mye slossing.. Og Camomille fikk noen små rift, men nå sover de sammen og det ser ut til å gå veldig bra!
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Jeg har introdusert én og én også. Og det går bra. Helt til det er Pearl sin tur. Og de andre har lettere for å være slemme når de alle er sammen.
Så det er prøvd. Men det går ikke når Pearl kommer. :p

Jeg fortsetter bare å bruke tiden til hjelp. Har aldri hatt en så lang introduksjon. Har hatt 12 vellykkede introduksjoner så langt.
Bare det ikke blir mer småsår, er jeg fornøyd. Og det er bare rex-jenta det går utover. Sikkert fordi hun er mer pysete enn standardpelsen.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Locked