Introduksjon av ny venn til alenerotte over ett år?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

karinatonder

Post by karinatonder »

Jepp. får prøve det. Avventer litt med å la dem treffes så ikke rottemor får hjerteinnfarkt... ;) Er antagelig doddelt så nervøs som rottene.. Hvis de ikke blir venner så må vi levere Siko tilbake, og det vil jeg virkelig ikke. Tok ca 0.5 sek. så hadde både jeg og samboeren min falt pladask for lille nusket.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Med et passende sted tenkte jeg mer på en sofa, et bord e.l., hvor de ikke så lett kan stikke av og du kan gripe inn dersom det er behov for det. På et helt rom kan de gjemme seg bort og slåss; det er bedre med et klart avgrenset sted, tror jeg.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

karinatonder

Post by karinatonder »

Ukei, første møte får bli på et nyskrubbet stuebord med masse godbiter på. Skal prøve å få hamstret inn litt Sasse-tiss jeg kan "marinere" Siko i på forhånd... Forskjellig man skal bli utsatt for i sitt nye hjem... :)

karinatonder

Post by karinatonder »

Hm... Var det virkelig så lett..? Lot dem treffes på et luktfritt stuebord med godbiter, og Siko hadde masse Sassetiss på seg. Sasse var først bare opptatt av godbitene og Siko var skrekkslagen. Til slutt møttes de og da luktet de litt på hverandre, så la Sasse Siko ned i bakken (på en ganske fin måte egentlig) og så tok Sasse med seg ris og ville ned på gulvet.. Og thats it.. Hva gjør vi videre nå? De virket ikke særlig interessert i hverandre etter hendelsen. Hm. Bør vi fortsatt holde dem adskilt, eller er det verste overstått nå? Litt sjokkskadet over at det ikke skjedde mer action, han hadde jo tross alt ikke sett en annen rotte på et år.. :shock: Noen innspill?

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Høres ut som det gikk veldig bra! :) jeg ser ingen vits i å vente lenger nå.. det har skjedd meg mange ganger at den nye kan virke litt uinteressang i begynnelsen, men pleier å gå over. ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

karinatonder

Post by karinatonder »

Den lille var så skrekkslagen at jeg tror vi venter til imorgen. De har fått snust litt til på hverandre og da var den helt stiv og pustet mye langsommere enn hva som er vanlig. Sasse var fortsatt dominant men ikke så aggressiv. Dyttet litt og tvans-snuste og gikk frem og tilbake tett ved Siko. Imorgen skal vi rundvaske Sasse-rommet og prøve å se om det går bra å slippe han inn da. Håper interessen tar seg litt opp da, liten vits i å skaffe ny venn om han ikke bryr seg :) Bedrer seg nok da, som du sier. Tusen takk for alle flotte innspill, dette var det lureste og flotteste forumet jeg har vært borti :sol:

Takknemelig klem fra rottemor!

Locked