er dette vanlig?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
tezza

er dette vanlig?

Post by tezza »

jeg har merka litt forandring hos keiko som er 2,5 år nå. han begynte å sloss med Loffen (4mnd) og etter dette har han vært veeeeldig stille og ligger mye på sofaen og bare koser seg nå. før farta han mye rundt men etter det sammenstøtet ble han mer rolig jeg så også på slutten av basketaket av keiko la seg på rygg (vet dette er vanlig for underkastelse av andre dyr). kan dette komme av at Loffen har overtatt sjefsstolen? er det vanlig at yngre rotter overtar den rollen?

Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Post by Marcus »

Sånn er det nesten mellom Marcus og Nemo og;) Selv om store Marcus er 6 måneder, virker det som at lille Nemo på 3 måneder er sjefen, og det er stor forskjell på størelsen til dem. De sloss ikke, men Nemo begynner å "bite" Marcus i nakken.. Marcus legger seg ned med en gang når Nemo gjør dette.. Nemo komme rnok til å bli sjefen om ikke lenge :P
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Kanskje han rett og slett er sliten og ikke orker sjefsrollen lenger? Han er jo veldig gammel!.. At han da ikke orker å sloss om sjefsplassen lenger..
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

tezza

ja det

Post by tezza »

ja det var det jeg og tenkte egentlig. at han var så gammel at nå vilel han slå seg til ro. er jo en stor jobb for sjefsrotta hehe. etter det sammenstøtet ligger han bare på sofaen eller i fanget å koser seg. han er ikke særlig aktiv lenger men han er heller ikke syk så han har kanskje gitt den sjefsplassen til han nye. han har ihvertfall energi nok ser det ut som:)

Locked