BølleFrø

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
kittykatt

BølleFrø

Post by kittykatt »

Jeg har to små bøllefrø.
De har nå bodd sammen i en uke, og bøller så mye med hverandre til tider, de hyler og skriker! men ikke skikkelig slåsskamp. Bare bølling,og de legger hverandre i bakken liksom. Og andre dager ligger de å sover sammen og koser o.l.
Men de hyler når de steller pelsen til hverandre,det ser hvertfall ut som om de steller pelsen til hverandre.. Og det ser ut til at Buddha mangler litt pels i ansiktet. Hva er det som foregår??

KIB

Post by KIB »

Mine gutter oppfører seg ganske likt! Mye herjing og "wrestling", av og til boksing... Hos oss oppfattes dette som lek. Hender at det blir litt piping, men guttene har aldri tatt skade av det. De bytter på å "banke" og stelle hverandre. Når de blir trøtte sover de helst oppå hverandre. Det hele kan jo og være en del av det å markere hvem som er sjefen. Tror ikke det er farlig, men du kan jo forsøke å holde et lite øye med de, tenker spesiellt på den hårløse flekken... Lykke til!

kittykatt

Post by kittykatt »

Hmh..du kan ha rett! til tider tror jeg det bare er leking, men den hylinga bekymrer meg O.o det ser ikke ut til at det avtar heller.. Jeg vil at de skal bli venner! vurderer nesten å flytte den ene ut til ett midlertidig hamsterbur.. sånn at de bare skal møtes utenfor buret.. Men jeg syns det blir så urettferdig XD
Det så ut som om de gikk fint sammen utenfor buret .. Hmh..
Den hårløse flekke var så liten at jeg nesten ikke så den, men det ser it til at den har ordnet seg nå :)

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg synes ikke du skal flytte dem fra hverandre. Hyl og skrik er ikke et tegn på at noe er unormalt, bare at en (eller begge) er litt vokale av seg! Så lenge de ikke skader eller stresser hverandre tror jeg du kan ta det helt med ro.

kittykatt

Post by kittykatt »

Heidi wrote:Jeg synes ikke du skal flytte dem fra hverandre. Hyl og skrik er ikke et tegn på at noe er unormalt, bare at en (eller begge) er litt vokale av seg! Så lenge de ikke skader eller stresser hverandre tror jeg du kan ta det helt med ro.
Okey,takk for svar. Jeg får bare leve med dette da =P
De blir vell venner etterhvert, håper jeg O.o

Casanova

Post by Casanova »

Flyttet begge inn i buret samtidig?Hvis ikke,hva med å vaske alt av invetar og buret,så det blir en nøytral grunn.Da kan de "innvie" buret sammen.

kittykatt

Post by kittykatt »

buret var jo helt nytt, ingen bestemte lukter der inne når de flyttet inn, de innviet det jo sammen da..

Locked