Gjenforening av søsken

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
kriwin
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2007, 00:47
Location: Tromsø

Gjenforening av søsken

Post by kriwin »

For to uker kjøpte vi våre første rotter. De hadde tre fem uker gamle jenterotter i butikken. Vi valgte ut to av dem (Dr. Jekyll og Ms. Hyde). I dag var jeg tilbake i butikken og så at ingen hadde kjøpt den siste jenta, som nå satt helt alene i buret. Hadde ikke hjerte til å la ho sitte alene så jeg tok ho med hjem for å gjenforenes med sine søstre. Nå lurer jeg på hvordan jeg skal gå frem. Har ho nå i et eget bur ved siden av de to andre. Har hørt at de skal møtes på et nøytralt sted, at man skal vaske buret og ommøblere. Men hvor lenge burde jeg vente før jeg introduserer dem? Burde ho bo en stund i et eget bur først, i så fall hvor lenge? Kommer Dr. Jekyll og Ms. Hyde til å kjenne igjen søstra si?

Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Post by Marcus »

Først: Gratulerer med en ny rotte! :D
Det går nok bra og ta de sammen, siden de har bodd sammen før ;) Jeg mener du kan ta de sammen nå, for og hilse på hverandre igjen, så kan du ta det derfra ;) Det er ikke sikkert du trenger og ommøblere heller, det gjorde ikek jeg når mine to huskybrødre skulle flytte inn til en helt ny rotte. Og det gikk kjempe fint. :)
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

kriwin
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2007, 00:47
Location: Tromsø

Post by kriwin »

Takk for svar. Det gikk veldig greit. Viste seg at den nya rotta hadde vært "sjefen" da de var i dyrebutikken og det tok ikke langt tid før rangordenen var etablert. Nå sover de søtt sammen.
R.I.P. Bianca, Dr. Jekyll, Ms. Hyde, Honey, Luna, Gaia, MayDay og Jinx

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

aaaw :shock: så søtt :D tre søstre gjenforent! :sol:

Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Post by Marcus »

Så fint da! :thu:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Post by Radney »

Veldig bra:-)
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Post Reply