Trenger den broren sin?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Loppebitt

Trenger den broren sin?

Post by Loppebitt »

Jeg skal ærlig innrømme at jeg tydeligvis ikke visste så mye om rotter før vi skaffet oss en igår. Kjøpt i dyrebutikk og er snart 8 uker gammel. Etter å ha lest litt på disse sidene, har jeg lært meg mye og skjønner også at de skiller seg ut i forhold til andre gnagere jeg har hatt i hus (har hatt de fleste typer opp gjennom).

Uansett, jeg er jo interessert i at han skal ha det godt her hos oss, og jeg må si at jeg syntes det var fryktelig trist å skille han fra brødrene sine og så plassere han i et helt nytt bur, mutt putt alene :(
Jeg spurte i dyrebutikken om han gjerne burde ha selskap, men nei; "da ble det bare slåssing!". Skjønner jo nå at det gjerne ikke er tilfelle.
Så da er mitt nybegynnerspørsmål: bør jeg "løpe og kjøpe" en av brødrene mens tiden ennå er fersk?
(buret skal være stort nok for 2 stk ifølge burkalkulatoren jeg fant på en av disse sidene)

Takker for alle svar :)

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Velkommen hit! :D
Ja, løp og kjøp! ;) Dyrebutikker sitter ikke alltid på den rette kunnskapen, dessverre.

Loppebitt

Post by Loppebitt »

Takk for imponerende kjapt svar og velkomsthilsen :D

Erfaringsmessig så er jeg jo smertelig klar over at ikke alle som jobber i dyrebutikk nødvendigvis engasjerer seg så voldsomt. Med andre ord veldig bra at jeg sjekket innom disse sidene :thu:

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Ja, jeg er så glad for at NTF eksiterer! Lykke til og gratulere som rotteeier! :D

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Hei, så gøy å høre at du er en spent of ivrig ny rotteeier. Jeg er helt enig med de andre her...Løp og kjøp en rottekompis. Burde også nevne til de i butikken at du er blitt feilinformert igår. At de faktisk ikke burde selge en og en men par. Gleder meg til å høre om nye broren. :bravo:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Post by Marcus »

Velkommen hit :thu:
Gratulerer med rotte! Ja, du burde nok skaffe en venn eller bror til den :) Jo flere desto bedre? :mrgreen:
vil veldig gjerne se bilder av de, når de har kommet i hus og roet seg :bravo:
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Ja,løp og kjøp!! :D
Vi forventer bilder
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Loppebitt

Post by Loppebitt »

Her følte jeg meg jammen velkommen, takker og bukker :D

Joda, jeg spurtet avgårde og fikk hentet en av brødrene hjem til rottegutten min (de er fremdeles navnløse, ikke så lett å finne navn, datteren min på 4 år mener bestemt at de skal hete Pettersen til etternavn, så da har vi i det minste dét klart).
Det var en annen i butikken igår, og hun hadde nok mer peiling på rotter og ikke minst så visste hun litt mer om bakgrunnen til rottene. De to brødrene er 2 av 18 :shock: stk i kullet, 15 gutter og 3 jenter.

Introduseringen gikk strålende, nr2 er den minste av de men tydeligvis den dominante, han gikk omtrent rett i matfatet før han satt storebroren sin på plass. Og bror nr 1 gikk fra å være en mutt og stille liten rotte til å klatre rundt og utforske som aldri før. Rørende å se de to klumpe seg sammen og ta en høneblund etter å ha tatt seg en matbit side om side :rottehode:

Bilder ja, fikk tatt noen med mobilen men det var ikke de enkleste modellene å jobbe med :lol:
Skal se om jeg ikke klarer å få de ut på ett vis!

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Pettersen er jo et flott navn,og da sier fornavna seg selv:FINDUS og GUBBEN!:D Lykke til! :D :rottehode: :rottehode: :rottehode:

Post Reply