Introduksjon etter kastrering...

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

Introduksjon etter kastrering...

Post by Rikke »

Hvor lang tid etter kastrering kan man begynne å introdusere
kastraten sammen med andre?
Og vill det være enklere å introdusere han sammen med hunner en hanner, da grunlaget for kastreing er aggresjon ovenfor andre hanner.
Vil han akseptere hunner lettere en hanner?
Hilsen Rikke Karine

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Jeg tror nok at den lettere vil akseptere hunner ja ;)
Det er to uker pluss, minus etter kastraksjonen at man introduserer rotta for artsfrendene ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Jeg fikk vite 8 dager før man evt setter hannrotta inn til hunrottene, pga evt fare for at det ligger litt sperm igjen så han evt klarer å gjøre hunrottene drektige.

Når det gjelder å sette ham sammen med hanrotter, ville jeg ha venta minst to uker for å være sikker på at testosteronet er ute av kroppen og at han ikke er plaget med sting og at det er irriterende når snittet gror, for da blir han jo kanskje litt mer gretten.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Det sies at det skal være minst et par uker.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Anette
Hamstrer mat
Posts: 347
Joined: 12 Feb 2004, 20:59
Location: Sarpsborg, Østfold

Post by Anette »

Jeg har kastrert den ene rotta mi for noen uker siden og han bor nå sammen med jentene :D
Jentene mine godtar alle nykommere i buret, store og små, unge og gamle så der ble han tatt i mot med åpne armer/labber :D
Man skal vente ca 2 uker før testostoronet er ute av kroppen. Jeg merket det veldig godt på min rotte da han plutselig luktet mye mindre, var ute i sofaen i flere timer uten å skvette en dråpe osv. Men siden det kan ligge noen sædceller igjen og han skulle flytte sammen med 6 jenter, ventet jeg 3 uker. ( da hadde de hilset på hverandre 2 ganger ute de 2 siste dagene før de flyttet sammen) :D Lykke til ;)

Post Reply