snart tid får å la di møtes

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

snart tid får å la di møtes

Post by ssilje89 »

har en hann på over ett år som har gtt en stund alene
jeg overtokk han fra ei som har hatt en del rotter, ho sier han går kjempe fint sammen med andre rotter, men råder eg til å vente til rotte ungene er 10 uker gamle.
jeg fikk som sagt kevin den på ett år.
så kjøpte jeg to små babyer :)
fant ut her inne at di var ikke 5 uker da jeg fikk di, di var nettopp blitt 4. å nå er di rundt 5 6 uker.
så lurte jeg på va skal skje får at jeg skal skille di når di er ute? jeg kan ikke så mye om sånn rotte hilsninger osv...
skal jeg la alle 3 møtes sammtidig?
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Det er lettest å introdusere rotter når de er så unge som mulig.

La, Kevin hilse på de to små på et nøytralt sted. F.eks gangen, badet, dusjen osv.
Dersom de skulle sloss kan du sprute vann på de, skille de med høy lyd eller gripe inn med en håndkle og skille dem.

Ikke sett dem i samme bur får de går bra sammen på det nøytrale stedet.

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

takk, viste det om et nøtralt sted. men dusjen var veldig bra vist kevin slår seg vrang, får han er jo MYE større en di 2.. hehe

takk :)

men tid skal jeg gripe inn?

jeg ble bitt av kevin får noen dager siden å skrekken sitter der itt enda, han er blitt litt sær :/ han var så avhengi av den gamle eieren stakkar... :)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

Du kan jo ta på deg noen hansker når de møtes, så slipper du å bli bitt hvis det skulle skje. Når mine har møttes, har jeg ikke grepet så mye inn. Har inntrykk av at krangling er greit, så lenge det ikke blir for mye biting. Du skal IKKE se noe blod. Det er bare å la de møtes så ser du hva som skjer. Tror nok det går greit.

Når mine møttes sist, var Navara ganske hard mot Mali, men ingen av de lagde noen lyd. Derfor oppdaget ikke jeg at Navara bet så hardt i Mali. Mali fikk et sår på ryggen og begynte å blø. Skulle dette mot formodning skje, så pass på at såret er reint. 30 min etter dette gikk alle i samme bur, og har ikke vært konflikter siden.
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

ok takk skal huske det.. vil ikke di små skal bli redde...
men da skal jeg ikke skjille di så lenge di ikke hyler eller jeg ser blod?
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

du vet selv når du ikke skal skille dem. men hørtes ikke bra ut at han beit deg, men hvis de har lukta hverandre lenge uten å ha møttes kan kevin ha byg opp en del frustrasjon, som han lot gå utover deg.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

ok, skjønner, så skal la di møtes så fort som mulig da? så ikke han blir mere sinna?
men vis dere ser på det inlegge på sykdom å det...¨svarer på det også?

er så godt det finnes et sånn forum om rotter å at det er så mange flinke rotte eiere her inne :D
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

virker han sinna så vet jeg ikke om jeg hadde turt å la de møtes, puffing av pels og fresing er noe som ikke skalses på som positivt. Men du må gjøre det du føler er riktig, virker han sur og aggressiv så fjern han, hvis han virker laid back og nysgerrig så se det ann.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

oki. har kanskje gjort noe dumt, men lot han klatre litt på buret til ungene, han tisset bare litt da, men han snuste å virket ikke noe hissig på noen måte. å ungene hang i taket får å lukte på han..
men jeg har jo aldre vært med på når rotter møtes eller sett en sinna rotte. men skal gjøre det i dusjen så jeg kan spyle di om han gjør di noe..
men må jo først høre om jeg kan la di treffes når kevin er sånn syk eller stresset..
men har veldig lyst di snart kan møtes, får har jo kjøpt nytt bursom snart kommer sm jeg skal la di bo sammen i.om det går greit med di :D
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Post Reply