jentene krangler

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

jentene krangler

Post by siv »

jentene krangler til stadig i buret til den gamle rotta mi etter at jeg introduserte den gamle å nye for hverandre på ett bort først, det gikk helt fint på bordet men inne i buret så krangler de, hva kan jeg gjøre, ps begge er like store
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Som jeg skrev i den andre tråden høres dette ut som veldig vanlig oppførsel. Dette vil avta og jeg lover de kommer til å bli bestevenninner. :thu:
Beveglesene du beskriver er rottekroppspråk der de skal vise dominans og underkastelse.
Dette kan se og høres litt skummelt ut for oss som ser på men så lenge det ikke er noen biting som fører til blodige sår går det fint.
At de er like store i størrelse er jo nesten fordel for da ser det mindre skummelt ut. :D
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Woodgirl wrote:Som jeg skrev i den andre tråden høres dette ut som veldig vanlig oppførsel. Dette vil avta og jeg lover de kommer til å bli bestevenninner. :thu:
Beveglesene du beskriver er rottekroppspråk der de skal vise dominans og underkastelse.
Dette kan se og høres litt skummelt ut for oss som ser på men så lenge det ikke er noen biting som fører til blodige sår går det fint.
At de er like store i størrelse er jo nesten fordel for da ser det mindre skummelt ut. :D
hmm jeg skvetter hver gang jeg da håper du har rett
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Marianne
Stjeler mat
Posts: 67
Joined: 23 May 2007, 14:28
Location: Nes i Akershus

Post by Marianne »

Har du nettopp fått nr. 2? Kanskje det hjelper å la dem møtes mer utenfør buret før de flytter sammen, hvis du har to bur da :)

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

hei jepp fikk nr 2 i går kveld, jeg slapp de løs på gulvet å lot de springe å herie der det så ut som hjalp en del for de ble fortere venner etterpå, ja har to bur, som jeg kunne bruke hvis de ikke ga seg men nå sover de ofte tett intil hverandre å bare små krangler litt inne i mellom men de gir seg fort nå er ikke sån som det var på førsten i går heldigvis :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

:bravo:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Marianne
Stjeler mat
Posts: 67
Joined: 23 May 2007, 14:28
Location: Nes i Akershus

Post by Marianne »

Det var bra :)

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

ja de krangler fortsatt til og med når de springer på gulvet da jager de hverandre først å så krangler å piper de litt, å så er det over igjen, jeg er på samme rom å holder øye med de inne i mellom hvis de krangler men er aldri alvorlig heldigvis så jeg lar de holde på å herje der mens jeg sitter å leser en bok haha :lol: så jeg tar det ganske rolig å avslappet, å den nye som jeg nå har hatt en mnd ca har kommet seg en del, leker mere, å er mere rolig når jeg tar henne opp, å går selv i transport kassa når hun kjønner at de skal inn igjen :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Post Reply