Dominant

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Dominant

Post by MiljamJenta »

På torsdag kjøpte jeg ei lita jente i dyrebutikken :) Jeg har to jenter fra før og Charlie er ganske dominant. De leker helt fint utenfor buret, men med en gang jeg skulle sette henne sammen med de, hoppet henne rett på den lille :shock:

Charlie biter ikke, men lissom klorer og prøver å skremme henne vekk fra buret og lager rare blåselyder :shock:

Hva skal jeg gjøre :?:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Ta det rolig,det går over :) La dem bli bedre kjendt utenfor buret først.Sett buret på en benk el. og la dem gå ut og inn som de vil.Utenfor buret har du det buret,esken,(eller noe annet),som den nye kom i.Dette setter du den lille i,så kan de andre komme på besøk.Så vil de nok selv ordne opp,bli kjendt,godta den nye,og la den flytte inn i buret.Går vanligvis ganske fort og greit.Det er best om vi ikke blander oss inn med å sette rottene hit og dit,vi klarer ikke å følge med på hvor langt de er kommet i velkomsten og kan bare rote det til ;)

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Tusen takk for svar :D Skal prøve det i morgen :sol:

Men går det kanskje bedere vis jeg vasker buret til de gamle rottene, sån at ikke det lukter Charlie og søsteren hennes :hm: :?:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Ofelia
Pinky
Posts: 13
Joined: 12 Jan 2008, 04:18
Location: Asker

Post by Ofelia »

Skader ikke å prøve ;)
Rotter: Trixie, Arne,Ofelia og Brutus

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

MiljamJenta wrote:Tusen takk for svar :D Skal prøve det i morgen :sol:

Men går det kanskje bedere vis jeg vasker buret til de gamle rottene, sån at ikke det lukter Charlie og søsteren hennes :hm: :?:

God ide, jeg gjorde det hver gang jeg skulle introdusere ;) Også må man alltid regne med litt puffing i starten. De må jo finne ut hvem som er sjef ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

*Tråden er delt, innleggene er flyttet til moderatorforumet da de hører hjemme i medlemsforumene*

Post Reply