Gutter og jenter

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sussa
Pinky
Posts: 25
Joined: 16 Jan 2008, 23:56

Gutter og jenter

Post by sussa »

Er det forskjell på å introdusere gutter for gutter, og jenter for jenter?? Vurderer å "redde" ei jente på 5 måneder å gi henne ei venninde på 6 uker??

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Vil ikke tro det blir noe problem.La den store gå å hilse på den lille selv. :thu:

sussa
Pinky
Posts: 25
Joined: 16 Jan 2008, 23:56

takk

Post by sussa »

:D Tusen takk fo svar, har bare gutter fra før av ser du... :)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Har hatt flere introduksjoner og alle,(har hatt sju på det meste),er blitt tatt godt imot.Har aldri hatt en eneste slåsskamp! :D

sussa
Pinky
Posts: 25
Joined: 16 Jan 2008, 23:56

Så flott!!

Post by sussa »

Tusen takk for svara dine, du er en slik "Bestemor" her inne du :D Du ser ut til å ha en utrolig viten om rotter..Mange andre og med gode svar , men du er helt utrolig alså!! Takk skal du ha og god påske til alle :D

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Jeg har 4 jenter. De to første fikk jeg samtidig, og de to andre kom èn og èn med ca 2 ukers mellomrom. Først kom Luna, som var bare knappe 5 uker. Hun var så liten at det eneste de gjorde var å holde henne fast og lukte både foran og bak. Jeg lot dem treffe henne en og en, og alt gikk strålende. Rotteline var moren til Luna som jeg overtok pga allergi. Hun fikk først hilse på gjennom buret Rotteline var i. Så fikk hun treffe dem en og en, i rask rekkefølge, siden det gikk så bra. Det ble litt knuffing og en liten ting som nesten kan kalles slåssing, men alt gikk fint og etter to netter med mange timer ute sammen, fikk de gå i samme bur alle sammen og alt har vært greit siden. De tomler fortsatt rundt litt, og det er ofte en del piping, men de er ikke så gamle og Luna er bare 2 mnd og en liten bølle, så det er nok behov for litt knuffing for å finne ut av ting.

Post Reply