Ny rotte

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Ny rotte

Post by Karen--- »

Vurderer å adoptere denne lille jenta her:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... vl=Forrige

Har snakket med mannen som eier hun og han sier at hun er en veldig tam og hyggelig rotte på et halvt år, MEN hun har aldri vært sammen med andre rotter før. Pim og Cilla er veldig greie med andre rotter, noe vi har funnet ut av under flere andre rottetreff med folk jeg kjenner, og begge to er sosiale og greie og blir fort kompiser med de andre.
Nå trenger jeg bare å vite om det er så lurt å sette inn en helt ny jente som aldri har møtt en annen voksen rotte før?
Virker greit siden mine er så greie med andre(eller har i hvertfall aldri funnet på noe bøll..), men jeg lurer på hvordan den nye rotta vil reagere. Selvom dette kanskje varierer. Eller er det vanlig at de venner seg bare til det? :)
Puh. Dette ble masse men, men ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Dette skulle kanskje ha ligget på atferd og aktivisering, men jaja ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Hun var skikkelig søt :bravo:

Det jeg ville gjort var å latt alle tre møtes på et helt nøytralt sted( der hvor ingen av rottene dine har vert før) der du kan legge ut litt godis og små ting som vil avlede konsentrasjonen dems, men at de likevell vet at det er flere rotter der... F.eks. på et bord. Jeg ville gjentatt dette i en til to uker. Mellom hele denne perioden ville jeg ha byttet redematerialene og legget de inn i den/de andre sitt bur, Før du hadde latt den nye få flytte in i buret ville jeg ha vasket det grundig for å få bort mest mulig av lukten til de "gamle" ;)
Håper du skjønte noe av dette :hm: :x :roll:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Les på Introduksjoner så finner du mange nyttige tips ;)
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Alle mine introer har gått helt uten pip. :D Når jeg kommer hjem med den nye setter jeg reiseburet med nyrotta på en benk eller i sofaen og åpner luken.Legg forskjellig god mat inn i buret.Så henter jeg de gamle damene og setter dem på andre enden.Så er det bare å sitte ved siden av og godprate litt.De gamle snuser på buret og nykomlingen og koser seg med godsakene.Så er det gjort egentlig. :D La dem være der hele kvelden.Første natten kan den nye overnatte i reiseburet,og neste dag kan gamlingene komme på besøk igjen og så er nok alt greit og de kan flytte sammen.Hovedburet steller du på vanlig måte,nyrotta skjønner at det lukter av de som bor der.Stress minst mulig,og siden dine er ok med å møte andre rotter går nok dette smertefritt,jenter er greie slik! :D Nyrotta ligger i alle tilfelle lavt i terrenget når den kommer hjem til andre rotter,blir nok kjekt for henne å få venner! :thu:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

*Tråden er flyttet fra generelle spørsmål*
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Supert, supert! :D Tenkte å bare gå frem forsiktig, ja! Lille Josefine (som hun heter..) flytter kanskje(men bare kanskje) inn snart noe vi gleder oss masse til :D Takk for masse fine svar! Å joda, MiljamJenta, jeg skjønte deg ;) :P
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply