<3 AMIGO & FELIX <3

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

<3 AMIGO & FELIX <3

Post by BabyLizz »

Ja, i dag har jeg kjøpt Felix, broren til Amigo. De har nå vært fra hverandre i akkurat en uke.

Jeg satte dem på sengen min, og da gikk de bare rundt omkring på sengen som om de ikke visste at de var der. Og så satte jeg Felix inn i buret og satte Amigo på buret (slik at han klatret utenpå) og da ble han helt spinnvill, så jeg tok ut Felix og satte Amigo inn, og da begynte Amigo å vandre rundt omkring i deeeen farten og snuse og markere seg over alt.. Spiste bæsjen til Felix så det også ut som..

Og så satte jeg begge to inn i buret, og da så det ut som de lekesloss! Det så skikkelig alvorlig ut, men ingen lagde lyd, og de byttet på å ha "overtaket". Men Amigo ville ut av buret, og prøvde å komme seg ut når jeg hadde døren åpen. (Han pleier ikke å være såååå villig til å komme ut..)

Nå holder jeg Amigo mens Felix gjør seg kjent inne i buret=)Hyler de om de krangler? Eller kan det være skikkelig alvorlig uten en eneste lyd?

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Rotter kan hyle uten at det er noe, men tror hvertfall ikke at de IKKE hyler hvis det er noe :P
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Det er fint:) Nå slapp jeg Amigo inn i buret, og det første han gjorde var å spise bæsjen til Felix. Hvorfor gjør han det?:/

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

De kan gjøre det hvis de er stresset eller kjeder seg. De kan også gjøre det hvis de mangler næringsstoffer.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Han er sikkert stresset, men det er jo ikke så rart. Han får all den næringen han skal ha, så vidt jeg vet:) Nå så jeg at Amigo leker litt og så løper han til Felix og vasker han ser det ut som.. I alle fall så styrer han på INNI og på munnen!=O

Hvorfor det?:p

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Felix spiser nå:) Det er vel et godt tegn? Han ligger i kosekroken, men våger seg frem av og til:) Han rygger ikke unna eller noe sånt når Amigo kommer.. Det ser egentlig ut som de alltid har vært sammen=)

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Det er vell bare kos kan jeg tenke meg :) :bravo:

Det er et godt tegn at han spiser ja. Da føler han seg trygg :D
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jøss, da gikk dette mye bedre enn jeg hadde trodd:) Om noen her har nettby, så kaller jeg meg "Changed":) Der ligger massevis av bilder på "Firbenthet"=)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Tråden er flyttet fra generelle spørsmål*
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Nå slapp jeg Amigo inn i buret, og det første han gjorde var å spise bæsjen til Felix. Hvorfor gjør han det?:/
Vitaminer er én ting, informasjonsbehov en annen. Avføringen og andre stoffer rotter skiller ut inneholder en masse informasjon via duftstoffer som vi ikke kan oppfatte - i alle fall ikke bevisst. Disse duftstoffene kan faktisk lettere oppfattes ved å smake på dem, heller enn å trekke pusten. (Det er derfor rotter slikker hverandre rundt urinåpningen).

Vi vet ikke helt hva slags informasjon som kommer med avføringen, men
slektsskap er faktisk en mulighet :)

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jeg vet at når hester spiser bæsjen sin, så er det for å få tilstrekkelig med vitaminer, men Amigo gjorde kun dette med en gang Felix kom inn i buret, så du har nok rett:)

Nå ligger de to i sovekroken på hylla=) Sover så søtt, tett i tett:)<3

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Så flotte nyheter. Høres herlig ut da. Er de ikke bedårende når de ligger tett i tett med hverandre. Rotter er jo veldig sosiale av natur.
Kjempebra å høre at introduksjonen gikk såpass fint.

Bilder bilder... :geek:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Hihihi=) Jaa, de er utrolig nydelige..!:)

Skal ta massevis av bilder:D

Om dere vil, kan dere besøke hjemmesiden min:) Den er IKKE ferdig, men her er linken:

http://freewebs.com/rotteliv

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Retter litt på hjemmesiden:

http://freewebs.com/lizbethsrotter

Post Reply