Lillebror er kommet!! Hjelp...

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rottemamma1

Lillebror er kommet!! Hjelp...

Post by Rottemamma1 »

:D Da er han her! En veldig liten tass synes nå jeg, og det ble en slik typisk hetterotte, samme som vi hadde fra før. Han er såååå søt. Men nå lurer jeg da altså: De har hilst flere ganger på hverandre, ute på gulvet, på senga , i buret!.., og det har gått veldig fint :D :D Gamlegutten (hehe..vanskelig med navn gitt...) han er jo bare 1,5-2 mnd gammel, men han ser jo ut som en kjempe i forhold. Han slikker og lukter og hopper på han, lekebiter og ser helt tullete ut. Den lille legger seg på rygg og lager noen små pipelyder. Gamlegutt er ikke så veeeldig interessert, han går litt til og fra. Så spørsmålet er altså, kan jeg nå stole på at dette vil gå helt fint? Kan jeg gå fra dem i samme bur...? foreløpig har den lille eget lite hamsterbur..... Hvor lang tid bør jeg bruke på denne bli kjent fasen, hvor jeg bare lar dem treffes en gang i blandt...? Gjør det noe at den ene er fire ganger større?

Blir veldig glad for tips, råd og lignende erfaringer :D

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Det høres veldig lovende ut, da :)
Jeg foreslår at du lar dem leke en stund mens noen andre passer på, og sørger for å vaske det ene buret og bytte hus/hengekøyer etc. der inne med det samme. Så kan du sette buret med åpne dører på lekeområdet. Da har de mulighet til å gå fritt ut og inn, og du kan se hvordan det går.

Rottemamma1

Post by Rottemamma1 »

Buret ble byttet og vasket i går før de traff hverandre. Jeg tror nesten dette er rene solskinnshistorien jeg. Nå er de i samme bur, slikker og snuser på hverandre. Ser nesten ut til at gamlerotta lar den lille gjøre hva han vil, han bar gir seg over og nyter oppmerksomheten. Nå ligger de og halvsover i en liten ball. Veldig søtt. Blir nok perlevenner.

Men en liten ting som har dukket opp...gamlerotten nyser litt.....er det da en løper til dyrlegen, eller ser jeg det an synes dere... Hadde rotte tidligere, og da kunne jeg jo ikke så mye, men det var da aldrig nødvendig å dra til dyrlegen liksom....har slik grov strø i bunnen og ellers litt rør, gamle ullsokker og tøfler ol i buret....

uff.... :?

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Han kan begynne å nyse litt av stresset ved å bli introdusert til en liten en :D .
Min ene gutt lot den nye gutten være i fred så lenge jeg ikke gikk inn og så på de, men hver gang jeg gikk forbi buret og han så meg, så løp han bort til den nye, la han på rygg og vasket han :D . Ingen biting eller noe, kun vasking :bravo: . (Tror han skulle tøffe seg litt for meg ;) ) Dette var kun første kvelden. Etterpå har alt vært fint :bravo:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Har nå en introduksjon som gikk nøyaktig så fantastisk som du beskriver, det er fullt mulig ;)
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Rottemamma1

Post by Rottemamma1 »

Ja det er så gøy. Nå ligger den lille oppå den store og begge sover. Ser bare at den lille dumper opp og ned i takt med pusten til storemann :bravo:

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Ja, jeg vet, et nydelig syn! Jeg fikk det samme når jeg kom hjem nå, lillingen trygt plassert mellom to store snille brødre, ubetalelig :). Måtte ta bilde av det.
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Ååå det høres så koselig ut! :bravo: Ja disse vil nok helt sikkeret være sammen hele tiden! :rottehode: :rottehode: Ang. nysingen,er den fortsatt der imorgen ville jeg stikke innom dr.l. for lytting!Bedre føre var.... :akt:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply