<3 Buèno <3

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

<3 Buèno <3

Post by BabyLizz »

I dag kjøpte jeg den stooooore gutten Buèno, som da er kullsøsken til Felix og Amigo. Amigo var med meg til byen, og han har hilst så vidt på Buèno, og de begynte å lekesloss (tror det var lek, for ingen hylte og når jeg sa NEI så såg begge opp på meg og var helt rolig..)

Nå har jeg satt Amigo og Felix på sofaen min, mens Buèno gjør seg kjent inne i buret. Amigo og Felix driver nå å leker med buret Buèno kom hit med, så de blir også kjent med lukten av han..

Er dette rett av meg, egentlig? Er dei greit at jeg satte Buèno inn i buret uten de to andre først slik at han får føle seg litt hjemme? Hvor lenge syns dere at jeg bare skal la A og F gå fritt på rommet mens B er i buret?

Når det har gått en stund vil jeg prøve å sette F og B sammen på sofaen mens A er i buret, og når det går bra så vil jeg sette F i buret og la B møte A skikkelig:)

Hva syns dere om dette? Guttene har jo vært fra hverandre i over en måned, så de husker sikkert ikke hverandre.. Eller?

Tusen takk for svar! Bilde av Buèno kommer inn snart:D

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Guttene er jo ikke mer enn så vidt over et par måneder gamle i følge hjemmesidene dine :) Før pubertet er det vanligvis ikke noe problem å sette sammen rottegutter. Hvis du ikke ser noe spesielt faretruende oppførsel, så bare fortsett i samme spor!

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Nå har jeg satt dem sammen på sofaen alle tre, men de brydde seg ikke!! Litt lukting bak i rumpa, og så fant Buèno ut at han ville kose med meg og utforske senga, Amigo ville bak kommoden og Felix syns det var deilig å ligge i morgenkåpa mi..

Er det virkelig meningen at det skal være SÅÅÅ lett?! Kan jeg bare sette dem sammen i buret nå, liksom? (Vil ha de ute en stund til da, de koser seg sånn, og det gjør jeg også!)

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Jeg hadde det så lett når jeg introduserte Bilal til mine 3 gutter der en var 2 år og 4 mnd og de 2 andre var 7 mnd, så det går an :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

men du skal være glad for det. Har vært borti halvdrap når jeg var ca. 10 år gammel.. Skulle introdusere venninda mi sine 2 gutter på ca. 1 år..

Men de er så unge, så da pleier det vanligvis ikke å være noe problem :thu:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Og nå satt Felix og Bueno på fanget mitt og vasket seg selv og litt hverandre, før de skrev en ekstremt innholdsrik novelle på tastaturet mitt! :akt: Da er de vel venner så fort da..:p Rare dyr!:D

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Det er ofte at det går greit så lenge de ikke er i buret sammen. Det kan være de begynner å krangle mer når du setter alle 3 inn i buret.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Det er jeg så klart glar for:D Men jeg hadde vel sett for meg at de "sloss" litt og kom til enighet, og så gikk det over.. Nå er jeg redd for at de helt plutselig skal begynne.. Men det går nok bra!:)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

med min forrige guttegruppe kunne jeg sette inn nye bebser(5-8 uker) i buret uten at de hadde hilst først uten problemer :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jøss! Det er virkelig herlige dyr dette.. Jeg er jo vant med hester og hunder for det meste, og der kan kampene pågå i hundrede år! :akt:

Nå er alle løs på rommet, og Felix og Buèno er virkelig blitt bestevenner! Noe som er skikkelig bra, for Felix er veldig usikker på seg selv.. Amigo liker seg best alene - sammen med meg..

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

de savna nok hverandre :D :rottehode:
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jaa, lurer på om de husker hverandre..:p

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Tror det er sånn at rotter husker hverandre ikke etter lenger enn to uker eller noe ;) Altså gjør de nok ikke det :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

De kjenner nok hverandre igjen på lukten, men rotter er ikke mennesker de er dyr og det vil alltids blir en kamp(mer eller mindre) om rangen når nye kommer inn i buret.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Tror det er sånn at rotter husker hverandre ikke etter lenger enn to uker eller noe Altså gjør de nok ikke det
Jeg er overbevist om at rotter kan kjenne igjen bestemte mennesker, selv etter måneders fravær - jfr. både rotta som forsvant i kloakken i et halvt år, og hvordan min omplasseringsrotte Ulf oppførte seg da jeg lot ham hilse på de to som hade stelt ham mest i det midlertidige hjemmet hans, noen måneder etter omplassering. Og hvis de kan kjenne igjen enkeltmennesker, ville det være rart om de ikke kunne kjenne igjen rotter :hm:
Jeg tror heller at rottene har en slags fornemmelse av tid: "Nå er det lenge siden jeg målte krefter med deg!" Men siden så unge hanner ikke krangler stort til vanlig, tenker de antagelig ikke slik ennå ;)

Post Reply