Rottevenn til Lynet

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

nei, men kan du velge så er klorexidin best. har bare førstehjelpskurs på hund, men da jeg jobbet på klinikk sa de at det var det beste synes jeg å huske

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Okei ;)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

I sta så jeg at lille Todd hadde fått et litt større (enn tidligere) kloremerke på ryggen
Går kloremerket helt igjennom huden, eller er det bare helt overfladisk?

Og hvordan gikk det å prøve med åpent bur? Jeg ville ha vært forsiktig med å sette dem sammen før det gikk bra med begge i samme bur og åpen dør. Den store høres ikke helt god ut, og det er slitsomt for den lille å gå rundt å være redd hele tiden :?

Leona
Pinky
Posts: 11
Joined: 20 Mar 2009, 10:09

Post by Leona »

Tja....hvordan skal jeg forklare kloremerket... et er ikke så dypt, men var større enn tidligere, som ett katteklor på mennesker kanskje, rødt og litt hovent, men ikke blodig...vanskelig å forklare, men er nok ganske overfladisk i forhold til hva det kunne ha vært.

Det blir bråk med åpent bur også, men ikke så ille hvis jeg står nærme og følger med hele tiden, virker som Lynet har skjønt at jeg ikke liker oppførselen hans.

I løp av dagen i dag, har jeg sett litt forandringer på oppførsel, mest hos lille Todd, han er blitt tøffere og holder seg ikke bare i en krok lenger, men ypper litt (bare til lek ser det ut som) og tør å gå litt rundt og vil gjerne snuse litt på Lynet.
Jeg synes det virker som en bra forandring, for da er han jo ikke så vettskremt som han var. Han piper ikke like høyt hver gang han blir tvangs-vasket, så jeg håper dette er er tegn på at det roer seg litt.

Leona
Pinky
Posts: 11
Joined: 20 Mar 2009, 10:09

Post by Leona »

Endelig ser det ut til å roe seg i rotteburet hos oss :bravo:
Nesten ikke noe bråk lenger, ser ut som gutta er på god vei til å bli kompiser. Litt krangling om deling av hus og godbiter, men ikke noe mer :)
Så da ser det ut til at det går fint her i huset også, så bare litt mørkt ut etter at det hadde gått en uke uten forandringer.

Takk for gode tips til førstegangs rotteeiere! :rat:

Post Reply