Rottekulldelen av forumet

Moderator: Styret 2019

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte
Sted: Enebakk

Rottekulldelen av forumet

Legg innav Skaubytroll » 28 sep 2010, 13:55

Hvorfor er det bare moderatorer som kan legge inn innlegg der etter trådstarter? Hvorfor blir trådene stengt liksom?

For meg utenfra så er det litt "corny" at oppdretter får legge ut første innlegg, og deretter kommer oppdateringer fra mod'er... Hvorfor får ikke oppdretter legge ut oppdateringer selv? Og hvorfor får ikke oss vanlige medlemmer skrive der, og vise litt engasjement og glede? Hvis man venter på en bebbis fra et kull som ikke er født enda, så er det jo koselig å spørre hvordan det går med rottemor, ser hun fødeklar ut osv.. I allefall i de tilfelle det er smått med oppdateringer.

Jeg som kjøper trenger å holdes oppdatert, og å kunne spørre om ting underveis, og jeg syns det er trist hvis det MÅ skje på PM...
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Brukeravatar
Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Rottekulldelen av forumet

Legg innav Stine » 28 sep 2010, 14:06

Det var fordi at det etterhvert ble veldig mange useriøse kull når vi hadde det åpent på den måten, og mye "baby, baby :spise: " kommentarer.
Styret vil at det skal fokuseres mer på foreldre, planlegging og dokumentasjon, enn at folk kan skrive hvor søte ungene på bildene er ;)

Håper det ble rett, det er en stund siden vi i styret diskuterte dette :P
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 28 sep 2010, 14:54

Så trist... For det er jo litt koselig å kunne engasjere seg littegrann... Og jeg syns det er koselig med " :lovey: baby :lovey: " - kommentarer jeg :grin:

Men da det var åpent for alle, hadde dere det faste oppsettet da og? Hvis ikke, så kanskje det kunne vært en mulighet?

For det ser litt dumt ut i f.eks. torasrotter sin tråd hvor hun selv har skrevet første innlegget, så har Larm andre innlegget hvor det står "tora sier: ...tekst....."
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Larm » 28 sep 2010, 20:37

Grunnen er som Stine sa at det ble veldig mye prat om babyer. noe som førte til masse useriøse kull hvor bl.a. alt for unge hanner ble brukt og hvor man overhodet ikke fokuserte på helse, gemytt...
Dette førte igjen til at det ble forbudt å annonsere kull her inne.

Så ble det satt igang tiltak i form av bl.a. en avlergruppe, og nåværende oppsett ble tillatt.

For at det ikke skal bli for mye styr rundt det hele, så har moderatorer tilgang til å låse opp og igjen og skrive nye innlegg etter forespørsel fra kullansvarlige.
Hvis webmaster må drive på å gi tilgang og fjerne tilgang til hver trådstarter, så blir det masse ekstra arbeid for denne personen, noe som vil gå ut over denne personens andre funksjoner på forumet :wink:

Det går jo an å sende mail til vedkommende eller legge personen til på msn eller facebook slik at man kan chatte der i stedet for over PM :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no
http://www.mystic.no

Brukeravatar
torasrotter
Gammelrotte
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav torasrotter » 03 okt 2010, 20:20

Og så ble det vel dessverre også endel useriøse komentarer fra andre som kanskje var uenige i parringer.. Så moderatorene fikk litt av en jobb med å slette, flytte og rette på innlegg :crazy:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 05 okt 2010, 18:32

Jeg skjønner at det ble gjort sånn som det er nå....

Men jeg syns jo det er litt trist allikevel :aww:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 07 okt 2010, 18:54

Er det ikke litt corny at norske oppdrettere oppdaterer mer om kullene sine på danske fora enn her...?

Kan det ha noe med at det er enklere for oppdrettere å skrive i trådene sine selv der? Og at de kanskje får noe respons...?

Bare lurer jeg altså...
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk

Brukeravatar
Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav Stine » 07 okt 2010, 19:01

Om det er Larm du snakker om så er hun også moderator så hun kan skrive i tråden sin selv på dette foraet også ;)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 07 okt 2010, 19:07

Stine skrev:Om det er Larm du snakker om så er hun også moderator så hun kan skrive i tråden sin selv på dette foraet også ;)

Blant annet Larm ja... Men ikke bare henne... ;)

Men selv om hun kan skrive i sin egen tråd her inne, vil hun jo ikke få noen respons i og med at ingen andre kan skrive... Det får hun derimot på det danske forumet.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 07 okt 2010, 19:09

Men sånn helt egentlig blir det litt feil å trekke inn enkeltpersoner i diskusjonen... ;)

Var derfor jeg bare skrev "norske oppdrettere".
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk

Brukeravatar
Matmor
Gammelrotte
Sted: Sandefjord

Legg innav Matmor » 07 okt 2010, 23:16

Vi er så få som har brukt rottekulldelen av forumet at det er vanskelig å ikke snakke om enkeltpersoner. Spesielt fordi av oss fem som har brukt forumet, er det bare én som har bedre tilgang til å skrive på et danskt forum enn på NTF. (To av de fem har ikke har annonsert på danske fora i det heletatt.)

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 07 okt 2010, 23:26

Men syns du det er greit? Du som selv er oppdretter? :)

Spesielt fordi av oss fem som har brukt forumet, er det bare én som har bedre tilgang til å skrive på et danskt forum enn på NTF.

Hvordan kan noen ha bedre tilgang til å skrive på et dansk forum? Alle kan jo starte tråder der, og alle kan svare i trådene der...?
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk

Brukeravatar
Matmor
Gammelrotte
Sted: Sandefjord

Legg innav Matmor » 08 okt 2010, 00:17

Ja, jeg synes det er en stor forbedring!

Hvis man som oppdretter vil informere om en planlagt parring, eller kull til salgs, slipper man at den faktiske informasjonen drukner i
a) beskjeder om at "ungene er SÅÅÅÅ søte, men jeg skal ikke ha rotter akkurat nå, altså"
b) kommentarer fra folk som ikke liker parringen (det kan tas i en annen tråd under avl og genetikk i stedet!)

Og hvis jeg titter innom som potensiell kjøper, er det mye lettere å skaffe seg en rask oversikt over hva oppdretter vet (eller er villig til å oppgi av informasjon) om kullet, uten å lese gjennom tre sider med
baby-baby-baby :spise: :hearteyes: :kisses: .

Hvis noen skulle ønske seg flere bilder eller mer informasjon er det jo bare å ta kontakt. De som står på kundelisten min får oftere oppdateringer og mer informasjon enn det som kommer ut på forumet, men det synes jeg igrunn er naturlig. Dessuten er det jo linker fra forumet til hjemmesidene mine, som inneholder veldig mye mer hvis noen skulle mene det er tynt med bilder og tekst i tråden.

Moderatorene har forøvrig vært svært flinke og raske til å legge ut oppdateringer. Faktisk har det vanligvis gått i løpet av en time, hvis jeg har sendt en pm på en fornuftig tid på døgnet.

Kjøp og salg har alltid vært ordnet via pm/e-post/samtale uansett.

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 08 okt 2010, 13:41

jeg har ikke skrevet på det danske forumet, men de gangene jeg gjør det er det jo for at dansker kan være liksågodt interesserte i norske rotter de også.

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Larm » 09 okt 2010, 20:17

Jeg skriver der bl.a. fordi hunnene og hannen kommer fra danske linjer og da kandet være kjekt for oppdretterne å følge med :cheer:

Alle kan opprette seg som bruker dr også på lik linje med NTF
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no
http://www.mystic.no

Gå tilbake til «Tilbakemeldinger til styret»