Stenging av tråder.

Moderator: Styret 2019

Brukeravatar
Woodgirl
River avispapir
Sted: Oslo
Kontakt:

Stenging av tråder.

Legg innav Woodgirl » 01 jul 2011, 14:31

Jeg skjønner ikke hvorfor Zoo-Hjørnet tråden ble stengt så raskt igjen.
Det ble da ikke skrevet mye usakelig og stygt i denne tråden. Hadde kansje vært lurt å ventet til vedkommende som startet harmen i tråden kunne svart i den. Er man virkelig så engstelig for litt krangling og oppvask her på ntf forumet?
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Brukeravatar
tantepose
Gammelrotte
Sted: møreogromsdal
Kontakt:

Re: Stenging av tråder.

Legg innav tantepose » 01 jul 2011, 18:28

Du har et poeng der ja.Saker må kunne diskuteres.Uten at jeg vet noe om dette tilfellet kan ferietid ha noe med saken å gjøre,slike tråder trenger endel moderering. :bonk:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte
Sted: Enebakk

Legg innav Skaubytroll » 01 jul 2011, 19:53

Når stemningen blir sur, og innleggene blir mer personlige enn de har med den egentlige saken å gjøre, da er det ikke vits lenger. I reglene oppfordres det til god og saklig tone - da brukerne ikke klarer det ser jeg ingen grunn til at tråden skal fortsette. Det ender bare med at jeg får PM'er og/eller rapporter om at "den eller den angriper den og den", og da må jeg allikevel gjøre noe. Å bruke tid på å moderere innlegg er noe jeg ikke har lyst til - tid er mangelvare.

Nå har de fleste fått sagt det de mener. Og jeg kan oppdatere med saklig info om det faktiske saken hvis jeg får info.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav wollf » 01 jul 2011, 20:20

mener fremdeles vi bør få inn en moderator med tid. enig med woodgirl her, et diskusjonsforum er vel for å kunne diskutere på? var det noen som ville ha tråden stengt? er nemmelig dette som er grunnen til at så få er aktive om dagen tror jeg, det skjer ikke noe her inne. se på det, en god diskusjon gjør at folk vil være her inne for å følge med. da det ikke skjer noe orker ikke folk å gå innom for å sjekke. kanskje man bør revurdere driften av forumet for å få folk til å gidde å være her? for til nå er det bare nye som stiller de samme gammle spørsmålene

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 01 jul 2011, 20:22

Å bruke tid på å moderere innlegg er noe jeg ikke har lyst til - tid er mangelvare.

hva med å få en moderator som har lyst til å gjøre den jobben da? jeg skjønner ikke hvorfor du vil være moderator om du ikke har lyst

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 01 jul 2011, 21:04

wollf skrev:
Å bruke tid på å moderere innlegg er noe jeg ikke har lyst til - tid er mangelvare.

hva med å få en moderator som har lyst til å gjøre den jobben da? jeg skjønner ikke hvorfor du vil være moderator om du ikke har lyst

Sommertid er alltid en tid på året det er stille på forum. Det er forståelig at folk vil gjøre annet enn å sitte med pc hele sommern vel?

De som har lyst til å være mod må mer enn gjerne sende en "søknad" til ntf.

Men sånn i bunn og grunn bør folk som er her inne klare å holde seg både hyggelige og saklige - så slipper man å bruke mye tid på sånt her.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk

Brukeravatar
Woodgirl
River avispapir
Kontakt:

Legg innav Woodgirl » 01 jul 2011, 21:57

Men tilbake til det opprinnelige spørsmålet angående den tråden. Jeg skjønner ikke hva eller hvilken del som ble usakelig. Ikke var det noe direkte personangrep heller. Tvert imot ble det vektlagt i samtlige innlegg å være heller tydlige,saklige og ærlige. Zoo-Hjørnet tråden er en viktig tråd da det faktisk innebærer en butikks hold og salg av rotter...der det virker som butikkens direkte involverte er med i diskusjonen.
Jeg synes ntf forumet burde ha plass til litt diskusjoner med en skarpere tone. Selvsagt,hvis dere mottar pm'r der brukere føler seg støtt og plaget må det absolutt modereres eller stenges, men hvis ikke...la det rulle.
Sant som Skauby skriver, det er sannelig ikke mest populært å være moderator i et forum og det er hvertfall ikke mange som melder seg frivillig til jobben. :wink:

Rikke
Bygger bol

Legg innav Rikke » 01 jul 2011, 23:40

Jeg synes også det er synd at slike tråder må stenges.
Det burde være rom for tråder som ikke nødvendigvis er "hyggelige", så lenge de holdes rene og saklige.
Når slike tråder kan få lov til å rulle mener jeg det vil være med på å få folk til å føle seg litt tryggere og varmere i trøya, noe som vil bringe frem litt andre typer diskusjoner en det vi kanskje er vant med her inne. Jeg tror det kan vise seg å være både lærerikt og interessant.
Det er viktig med litt takhøyde så de forskjellige innlegene faller i smak for nye, erfarene, voksene og unge brukere i alle aldre.

Synes selvfølgelig også det er ekstra synd at tråden min ble stengt da jeg startet den for å rette søkelyset på dårlig behandlig av dyrene vi alle er her inne for i utgangspunktet. Jeg håpet virkelig å kunne følge med på, og oppdatere utviklingen på forholdene uten å måtte gå igjenom en moderator. Dette av flere grunner. Jeg har blant annet ikke mulighet til bare å stikke innom da dette ikke er min "lokale" dyrebutikk. Så hvis noen andre i nærheten kom innom før meg og kunne med en oppdatering hadde det vært supert.
Eller hva om forholdene ikke blir bedre, hadde det ikke da vært greit å ha et sted å kunne diskutere å spørre seg frem om hva neste steg blir?

Jeg skjønner at moderator jobben kan være tung, spesielt hvis man blir sittende med jobben alene i ferieavikling ol.
Dumt blir det alikevel at ting blir fort stengt og nedvurdert fordi man ikke klarer og hamle opp med jobben alene. Kunne de upassende innleggene blitt lagt til side med en forklaring, for så å bli tatt opp med de andre moderatorene når man hadde tid og mulighet? Hvis skriveren av det støtende innlegget ikke hadde hatt tid til å vente på moderering kunne vedkommende kanskje brukt ventetiden på et mer ikke nødvendigvis hyggeligere men sakligere innlegg.

Det er alltid godt med jordbær toppet med fløte og skukker, men å så herlig det er med noen forfriskende å syrlige drops innimellom...
Hilsen Rikke Karine

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Larm » 04 jul 2011, 01:42

Det har vært etterspurt mye strengere moderering på forum, og når det skjer så blir det klager på det også. Dette er ikke kjekt for noen og man kan ikke forvente at en moderator skal bo med PC-en på forumet. Dette er en av grunnene til at tidligere moderatorer har trukket seg. :trist:
Det er ikke lett å finne moderatorer som kan fungere optimalt. Som moderator må man ikke bare tenke over hva man selv skriver, men også det de andre skriver og hvordan fremtidige brukere av forumet vil reagere på en slik tråd eller tilsvarende tråder. Ansvaret er derfor stort for en moderator i ALLE innlegg personen skriver, ikke bare der det modereres. :wink:

Tråden er foreløpig stengt. Dersom noen vil klage på dette kan de sende en mail med begrunnelse på hvorfor de mener den ikke bør stenges.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no
http://www.mystic.no

Brukeravatar
Heidi
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Heidi » 04 jul 2011, 22:56

Jeg synes på generelt grunnlag det er ufint å kommentere og betvile moderatoravgjørelser på åpent forum. Moderatorene våre gjør en flott jobb med å renske opp på forum, både det dere legger merke til og ikke minst det dere ikke legger merke til. Uten dem ville forumet vårt fort ha blitt nedsnødd.

Ikke bare er det ufint, men på vårt forum er det på det sterkeste frarådet. Det gjør vi klart under "Funksjoner på forumet" i denne tråden:
http://www.tamrotter.com/forum/viewtopic.php?p=118784
Men vi kan helt sikkert bli tydeligere på dette. Husk at du ikke nødvendigvis vet, eller har krav på å få vite, alt som ligger bak en moderering.

Så, det var på generelt grunnlag og ikke spesielt til denne saken. Jeg mistenker at akkurat denne saken ikke er helt ferdig, så slapp av og slutt å klag, det er ferie! :-P

Og til wollf: Skaubytrollet har hele styret i ryggen som moderator, altså.

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 04 jul 2011, 23:48

jeg har ikke sagt at hun er noen dårlig moderator, nevnte kun at om hun ikke hadde tid eller lyst å ha jobben var det bare å sende den over til noen som ville. er det inntrykket jeg har fått da hun også tidligere har nevnt at hun ikke har tid.

Brukeravatar
Woodgirl
River avispapir
Kontakt:

Legg innav Woodgirl » 05 jul 2011, 17:41

Wolf har aldri sagt at noen er dårlige moderatorer her. Dessuten, hvis man ikke kan diskutere,kommentere og stille spørsmål i denne tråden; " tilbakemeldinger til styret", om hvorfor en tråd blir moderert så til de grader at det blir stengt, hvor skal man da gjøre det? Det er viktig at man kan ta opp slike ting i full synlighet slik at andre også kan komme med synspunkter.
Jeg synes fremdeles at stengingen av ZooHjørnet tråden er unødvendig da det er viktig å få høre om evnt.oppfølginger av butikkens rottehold i nærmeste fremtid.
Siden leder i ntf etterspør en søknad direkte til styre om åpning av tråden igjen foreslår jeg at samtlige som føler for at den tråden igjen blir åpnet sender en slik søknad snarest mulig.
Selv ser jeg ikke nødvendigheten med en slik søknad som skal begrunne hvorfor siden det opptil flere ganger er blitt poengtertert her i tråden. :oops:
Jeg har lest i linken om forumregler og forståelig nok er personangrep ikke lov.
At tråden ble opphetet er en ting men det er da ingen som blir utsatt for personangrep.

Brukeravatar
Tonje!
Alfatryne
Sted: Bærum
Kontakt:

Legg innav Tonje! » 05 jul 2011, 18:17

Synes heller ikke tråden skulle vært stengt, så jeg har sendt mail.

Synes forresten det er synd at ikke slike temaer kan diskuteres åpent i forumet.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte

Legg innav Skaubytroll » 05 jul 2011, 19:04

wollf skrev:jeg har ikke sagt at hun er noen dårlig moderator, nevnte kun at om hun ikke hadde tid eller lyst å ha jobben var det bare å sende den over til noen som ville. er det inntrykket jeg har fått da hun også tidligere har nevnt at hun ikke har tid.

:crazy:

Du får det til å høres så ille ut...
Jeg har nevnt før at jeg ikke vil bruke tid på å redigere innlegg som forumbruker burde tenkt seg om en gang til før det ble postet.
Tror det hadde hjulpet mye hvis folk tenkte en ekstra gang igjennom det de skrev, før de postet.

Men sånn til info, så er det aktuelle tråden til diskusjon på bakrommet. Det skjer ingenting før samtlige der er enige.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk

Brukeravatar
Tonje!
Alfatryne
Sted: Bærum
Kontakt:

Legg innav Tonje! » 05 jul 2011, 19:31

Så flott at tråden er åpnet igjen, takk takk! :) Så gjenstår det å se om diskusjonen som pågikk der er utdødd nå eller ikke, men da har i hvert fall de som eventuelt har mer på hjertet muligheten til å si sin mening.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Gå tilbake til «Tilbakemeldinger til styret»