Virusmelding på nettsidene til NTF

Moderator: Styret 2019

utmeldt

Re: Virusmelding på nettsidene til NTF

Legg innav utmeldt » 13 sep 2012, 15:00

Hun jeg snakka med har Norton Antivirus program, og om minnet leverer mener jeg de er ganske bra altså, så jeg ville absolutt tatt denne trusselen seriøst... Norton er vel en av de mest kjente :wink:

Niana skrev:Hvordan vet dere at det er ntf sine sider dere har fått virus fra? Går det an å sjekke inne på antivirus-programmet?

Når et antivirus program sjekker etter virus eller finner et så noterer det automatisk hvor viruset kom fra slik at man kan ungå kilden i framtiden :)

Jeg synes vi skal spørre medlemene jeg om de har lyst til at foreninga sjekker ut sidene, dette kan innebære at ntf må legge ned sidene i noen dager, men herregud det er en billig pris å betale for trygge sider. Vi vil jo ikke at NTF skal være ansvarlig for å ødelegge medlemmene sine datamarskiner. Viktig at alle får beskjed om dette slik at de kan sjekke dataene sine for dritt, nå er det alerede to stk som har nevnt trojanere, hvem vet hvor mange som har fått dem uten å være klar over det da ? :worry:

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne
Sted: Moksheim

Legg innav Marit Fosen » 13 sep 2012, 15:11

Merkelige greier dette. Jeg får ikke noe varsel, har IMac, men det betyr ikke noe. Nevnte dette for en bekjent i går kveld, som sjekket fra sin jobbpc. Ikke noe varsel der heller, og der var det et godt sikkerhetssystem og forsvar.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

utmeldt

Legg innav utmeldt » 13 sep 2012, 15:29

Jeg har heller ikke fått noen varsler, Men det er jo akkurat det en trojaner gjør, sniker seg inn :sneak:
Får håpe dere får bukt med dette, synd dersom virusvarsler skal skremme bort personer som søker kunnskap :flau2:

En ting er sikkert, jeg skal scanne pcn min etter dette :nottelling:

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav wollf » 13 sep 2012, 15:36

Grunnen til at jeg spør er for at mats så om det er norton skal man bare drite i det. For den var vist slik. så ville ikke tatt det alvorlig. de jeg har fått har ikke gjort noen skade på min pc i allefall det

utmeldt

Legg innav utmeldt » 13 sep 2012, 16:07

Det kan godt være slik ja, Jeg synes nå uansett at det er verdt å følge opp... et antivirus uansett type vil ikke flagge noe uten grunn :cheerful:

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 13 sep 2012, 16:28

Jeg har heldigvis ikke hatt noenting. har hatt ett virus på litt over 4 år :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Brukeravatar
renya
Webmaster
Sted: Austafor sol og vestafor måne

Legg innav renya » 14 sep 2012, 15:11

Om det er styggedom på NTFs sider er det naturligvis noko som skal sjekkast opp i, ikkje noko som ein må spørje medlemmer om dei har lyst til at skal gjerast.

Eg får ikkje opp noko varsler frå nokon av maskinene eg har tilgang til her og no, og kan ikkje sjå nokon som helst uvanleg aktivitet på sidene så mitt førsteintrykk er at alt er i orden, eg skal sjølvsagt sjekke nærare. NTFs kaker er forøvrig ufarlige.

Dei forskjellige antivirusprogramma som er i drift rundtomkring reagerer på forskjellige ting, og det er ikkje uvanleg å få opp virusvarsler sjølv om det ikkje er noko skummelt. Eg får blandt anna spørsmål om eg virkelig vil laste ned PDFfiler av mine maskiner, pdf er nemlig skummelt og farlig og kan potensielt øydelegge maskiner. NTFs sider er fulle av PDF. :]

Dersom nokon får opp virusvarsler, sjølv om det no skulle vere frå Norton, så set eg pris på om dei tek ein skjermdump og/eller noterer informasjonen og sender til webmaster@tamrotter.com
Send dog helst ikkje virus. :D
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Brukeravatar
tantepose
Gammelrotte
Sted: møreogromsdal
Kontakt:

Legg innav tantepose » 14 sep 2012, 15:47

Vi har ei vevkjerring vi kan væra stolte over! :cheeeers: Ho vaktar over nettet sitt med skarpt blikk! :hacke:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 14 sep 2012, 16:07

tantepose skrev:Vi har ei vevkjerring vi kan væra stolte over! :cheeeers: Ho vaktar over nettet sitt med skarpt blikk! :hacke:

Enig

Brukeravatar
renya
Webmaster
Sted: Austafor sol og vestafor måne

Legg innav renya » 14 sep 2012, 16:17

Skryt kan og sendast til meg på epost. Gjerne som PDF fil, pynta med stjerner og slikt, så kan eg printe det ut og henge på veggen. :peewaggle:

No har eg køyrt ein full scan på mi eiga maskin, (eg har alle filene frå NTF på mi maskin, så det burde kome fram her om det var noko der, med mindre det har kome noko muffins i løpet av siste veka eller så). Eg har altså ikkje funne noko skummelt. Har og sjekka NTFs sider på diverse nettsider som tilbyr sjekk av slikt, utan at noko har poppa opp, så sånn sett så har eg eigentleg friskmeldt NTF for min del.

Men! Eg er jo ikkje allmektig (enda), så send meg gjerne ein melding i ei eller anna form om noko dukkar opp hjå dykk, eg vil nemlig vite om det! Eller skriv det inn her, det fungerar og, skal sjekke forumet oftare!
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne

Legg innav Marit Fosen » 14 sep 2012, 16:40

renya skrev:Skryt kan og sendast til meg på epost. Gjerne som PDF fil, pynta med stjerner og slikt, så kan eg printe det ut og henge på veggen. :peewaggle:

No har eg køyrt ein full scan på mi eiga maskin, (eg har alle filene frå NTF på mi maskin, så det burde kome fram her om det var noko der, med mindre det har kome noko muffins i løpet av siste veka eller så). Eg har altså ikkje funne noko skummelt. Har og sjekka NTFs sider på diverse nettsider som tilbyr sjekk av slikt, utan at noko har poppa opp, så sånn sett så har eg eigentleg friskmeldt NTF for min del.

Men! Eg er jo ikkje allmektig (enda), så send meg gjerne ein melding i ei eller anna form om noko dukkar opp hjå dykk, eg vil nemlig vite om det! Eller skriv det inn her, det fungerar og, skal sjekke forumet oftare!

Jeg fikk barnebarnet mitt som jobber med datasikkerhet i et oljeselskap til å sjekke, og han fant heller ikke noe. Skrytekort skal bli, du fortjener det!

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

utmeldt

Legg innav utmeldt » 14 sep 2012, 16:42

Flott at det ble sjekket opp, jeg skal bringe beskjeden videre til hun jenta jeg snakka med :cheer:

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 14 sep 2012, 17:43

klappe på hodet til renya :crazybonk:

Brukeravatar
Marit Fosen
Alfatryne

Legg innav Marit Fosen » 14 sep 2012, 18:05

Gjør som Pusur, Mari! Ha en fin helg!

[url]Bilde[/url]

Gå tilbake til «Tilbakemeldinger til styret»