Adferd hos styret!

Moderator: Styret 2019

Heisveis
Pinky

Re: Adferd hos styret!

Legg innav Heisveis » 28 jan 2014, 01:25

Hvis ikke jeg tar feil er det vel styret som velger mod? :D

Heisveis
Pinky

Legg innav Heisveis » 28 jan 2014, 01:31

Anniken.HH skrev:Men hvis du ikke vet hva som ligger bak, så har du jo i teorien ingen rett til å mene noe om avgjørelsen som blir tatt? Det er i bunn og grunn det du sitter å sier.
Jeg er ikke i styret, så sånn sett har jeg ikke noen ''rett'' til å kommentere på dette, men føler fortsatt at jeg må si et par ting.
Jeg er enig i at det, som en utenforstående, kan være en ''drastisk'' avgjørelse å trekke seg fra styret på grunn av en bagatell - det er jo slik det ser ut.
men som sagt har ikke vi noen rett i å si noe med mindre vi vet årsaken til at avgjørelsen ble tatt.
Jeg tror heller ikke innlegget ''Takk for meg'' ble laget for å skape drama. Matmor var - og er - en erfaren rotteeier, og hun har hjulpet mange på forumet. Slik jeg tolket det var tråden skapt som en forklaring på hvorfor et så verdsatt medlem som Matmor meldte seg ut av forumet. Det første dramaet som har vært skapt rundt dette har vært dine kommentarer på det.

Diskusjon er vel og bra, men ikke kom med usakelige påstander om noe du ikke vet noe om. For meg virker det som om du er mest ute etter å lage kvalm.
og - hvis vi skal følge din logikk - kunne jo du bare sendt en mail/PM til styret og nevnt på dette, istedenfor å starte en full diskusjon rundt teamet.

Hva det er som ligger bak dette må være tull det er poster som er tatt bort for 2 gang. Så at jeg snakker om styret skjønner du kansje. og det er den simpleste tingen å fikse... hvis ikke dette er drame fra 14 åringer som ser på cesar fortell meg hva det er... for dette grenser til steinaldern nå!

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Sted: Over alt
Kontakt:

Legg innav Tonje Lenore » 28 jan 2014, 01:33

Haha dette var egentlig bare morsom lesning, du kan egentlig ikke uttale deg på noe som du ikke vet noenting av.
ja du har lest innlegget men kan ikke lage deg noe mening ut i fra det, latterlig spør du meg, men sånn er nå det.

Å kalle den posten drama vil si at du har sett for mye på hotel cæsar, det var en post som anniken forklarer
en oppklaring i hvorfor hun trekker seg unna forumet og ikke vil svare på pm´er i nærmeste fremtid.
Men når det sagt så er alt gjort opp for seg og matmor er fornøyd selv om hun ikke er innom forumet.

Tror du bør tenke deg om to ganger før du beskylder og lager deg noe mening, og styret velger de som egner seg til
å være moderator, ingen er perfekte og alle kan gjøre feil.

Hvis du ikke har noe annet å gjøre enn å lage drama selv, så trenger du ikke skrive noe her heller :wink:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Heisveis
Pinky

Legg innav Heisveis » 28 jan 2014, 01:40

Er man i et styret som jager folk som man kaller venn bort er det noe galt... Done deal...

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Tonje Lenore » 28 jan 2014, 01:42

Og hvor får du det fra at man "jager bort en venn" ??? :huh:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

Heisveis
Pinky

Legg innav Heisveis » 28 jan 2014, 01:48

Nei jeg vet ikke jeg :O :justice:

Brukeravatar
Niana
Alfatryne
Kjønn: Kvinne
Sted: Oslo

Legg innav Niana » 28 jan 2014, 01:57

Her kommer det mange uttalelser på bakgrunn av en sak man ikke vet noenting om!
Innlegget til Matmor ble det absolutt ikke noe drama av, i den opprinnelige tråden hennes. Hun sa takk for seg og forklarte hva som fikk henne til å ta den endelige avgjørelsen på å forlate forumet. Det er hennes rett, uten at hun skal bli beskyldt for å være en drama queen av den grunn. Bakgrunnen til avgjørelsen hennes vet vi (vi = vi som ikke er hennes nære venner eller medlemmer av styret) ikke mye om, men det er helt klinkende klart at om den hadde kunne blitt løst av "en pm eller to", så hadde den blitt det..

Det at mennesker er uenige og kanskje dessverre ikke klarer å løse alle problemene man har, betyr ikke det at man oppfører seg som fjortenåringer.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Brukeravatar
Tonje Lenore
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav Tonje Lenore » 28 jan 2014, 02:03

Heisveis skrev:Nei jeg vet ikke jeg :O :justice:

Nettopp, så ikke uttal deg på noe du ikke vet! :wink:

Heisveis
Pinky

Legg innav Heisveis » 28 jan 2014, 02:15

Niana skrev:Her kommer det mange uttalelser på bakgrunn av en sak man ikke vet noenting om!
Innlegget til Matmor ble det absolutt ikke noe drama av, i den opprinnelige tråden hennes. Hun sa takk for seg og forklarte hva som fikk henne til å ta den endelige avgjørelsen på å forlate forumet. Det er hennes rett, uten at hun skal bli beskyldt for å være en drama queen av den grunn. Bakgrunnen til avgjørelsen hennes vet vi (vi = vi som ikke er hennes nære venner eller medlemmer av styret) ikke mye om, men det er helt klinkende klart at om den hadde kunne blitt løst av "en pm eller to", så hadde den blitt det..

Det at mennesker er uenige og kanskje dessverre ikke klarer å løse alle problemene man har, betyr ikke det at man oppfører seg som fjortenåringer.

Hva fikk hun til å trekke seg????

Brukeravatar
Niana
Alfatryne

Legg innav Niana » 28 jan 2014, 02:21

Heisveis skrev:
Niana skrev:Her kommer det mange uttalelser på bakgrunn av en sak man ikke vet noenting om!

Det vet jeg ikke alt om, og siden hun ikke har delt alt på forumet synes hun vel ikke det var noe alle hadde noe med.

R.I.P Guttene mine

Heisveis
Pinky

Legg innav Heisveis » 28 jan 2014, 02:23

Niana skrev:
Heisveis skrev:

Det vet jeg ikke alt om, og siden hun ikke har delt alt på forumet synes hun vel ikke det var noe alle hadde noe med.

Det står jo i posten!

Brukeravatar
Niana
Alfatryne

Legg innav Niana » 28 jan 2014, 02:55

Heisveis skrev:
Det står jo i posten!

Deler av grunnen står i posten, ja.
I posten skriver hun litt om de nyeste tingene hun opplevde:
Matmor skrev:Årsaken til beslutningen min er at moderatorene for andre gang i denne valgperioden har slettet hele eller deler av meldinger fra valgkommitteen - denne gangen i en melding som i sin helhet var forhåndsgodkjent av leder, uten å varsle meg om at det kom til å bli gjort, hvilket regelbrudd som lå til grunn (ingen denne gangen heller), og uten å opplyse i tråden at den er blitt moderert.

og

Matmor skrev:En av moderatorene som også er styremedlem har sendt med pm om at det "vel ikke er nødvendig å skrive noe om Gnagmedarbeider"

Her kommer det tydelig frem at hun føler seg overkjørt og ikke respektert i sin rolle i valgkomiteen.

Hun skriver også
Matmor skrev:I forbindelse med oppgavene mine for valgkommitteen har jeg forsøkt å ta opp situasjonen med Gnagredaktør flere ganger. Styret har gjort det klart for alle at de ikke ønsker noen diskusjon rundt den tolkningen de holder på: at selv om de ikke klarer å få Gnag ut i tide, kan de velge å se bort fra Generalforsamlingsvedtaket om viseredaktør og nekte å ta imot hjelp utenfra.

Da jeg på vegne av Valgkommitteen allerede har mottatt ett brev fra styret om at styret ikke er villige til å rette opp innlegg som er moderert i strid med forumreglene én gang, ser jeg ingen grunn til å kaste bort tid på å klage på nytt. Jeg har tidligere tatt opp misbruk av moderatorrollen overfor andre medlemmer, men jeg er ikke interessert i å bruke tid på å slåss for meg selv. Nå får noen andre slåss for foreningen - hvis de synes den er verdt det.

Dvs hun føler at ingen hører henne, og at dette er noe som har foregått over lengre tid. Hun ønsker ikke lenger prøve å løse situasjonen, fordi hun anser den som håpløs. Hun vil fokusere på seg og sitt rottehold, fremfor foreningen og forumet.

Hvis du velger å se på dette som drama eller barnslig, så er det ditt valg. Det ligger mer bak enn noe så enkelt som at noen slettet hennes innlegg to ganger, dette går dypere og gjelder hvordan hun ser på styret og arbeidet som blir gjort.

Det er ikke opp til oss å bestemme om dette er "gode nok" grunner til å trekke seg fra NTF og forumet. )Eller å si det kunne vært løst på en, to, tre, for da hadde det som sagt blitt det.)
Saken er mellom Matmor og styret, og alle ikke alle detaljene rundt saken trenger å drøftes offentlig mellom medlemmene.
Og at man er nødt til å dra ut saken i lenge og lage nye tråder for å diskutere det, er mye mer Hotel Cesar enn det som faktisk ble skrevet og gjort i den tråden.

R.I.P Guttene mine

Brukeravatar
Rubisco
Markeringsbehov

Legg innav Rubisco » 08 feb 2014, 19:55

Takk for et så utdypende svar, Niana.

Jeg er forvirret. Kan noen gi meg et ja/nei svar på dette;

Er dette snakk om moderatorer som misbruker sin makt (redigere/slette innlegg uten konkret grunn) eller er det snakk om noe annet (følelser, folk blir uvenner, fornærmet osv osv)?

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 09 feb 2014, 01:50

Det var jeg som var moderatoren det siktes til. Det som skjedde var at jeg hadde tatt bort en linje fra ett innlegg fordi jeg hadde misforstått noe. Matmor hadde laget ett innlegg om noe, jeg tok bort en settning som jeg mente ikke hørte til der, og informerte matmor om dette på feil måte slik at det ble misforståelser. Så viste det seg at jeg hadde tenkt feil. Jeg har beklaget meg for henne, jeg har publisert en beklagelse på forumet, vi har snakket ut og saken er over.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Brukeravatar
kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt
Sted: vestfold
Kontakt:

Legg innav kikky » 09 feb 2014, 12:07

Ikke bare en setning, men flere hele innlegg over lengre tid. Var det ikke?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Gå tilbake til «Tilbakemeldinger til styret»