Opplasting av filer og bilder

Moderator: Styret 2019

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør
Kjønn: Kvinne

Opplasting av filer og bilder

Legg innav iwonamo » 08 mar 2015, 00:17

Har ved fleire høve prøvd å laste opp Word dokument, og pdf fil men får beskjed om at "Utvidelsen docx og pdf er ikke tillatt". Kva type filer er tillatt å laste opp?

Får heller ikkje laste opp bildefiler ( vanlege bilder), får beskjed om at "Filstørrelsen er for stor, maksimal tillatt filstørrelse er 156 KiB"
"The idea that some lives metter less is the root of all that is wrong with the world" - Paul Farmer

Brukeravatar
Kesia Madeleine
Klatrer på møblene
Sted: Bergen

Re: Opplasting av filer og bilder

Legg innav Kesia Madeleine » 08 mar 2015, 14:57

Har samme problem ang. bilder. Derfor jeg aldri laster opp, fordi alle bildene har for stor format. Stress å skulle komprimere hvert eneste bilde bare for å få lagt dem ut.. Hadde det vært mulig å gjort noe med innstillingene på forumet slik at den godtar store bildefiler?
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Sara Syversen
River avispapir
Sted: Østfold
Kontakt:

Legg innav Sara Syversen » 08 mar 2015, 19:08

Jeg har photobucket appen. Så laster opp rottebildene mine der igjennom tlf. Har noen snarveier på samsung tlf som gjør at jeg kan ha flere apper i bruk samtidig. Også da Tapa talken. Derfor jeg klarer det så lettere om dagen.

Man kan også ha auto back up der se på photobucket appen ;)

Bilde
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Brukeravatar
renya
Webmaster
Sted: Austafor sol og vestafor måne

Legg innav renya » 09 mar 2015, 15:42

Hei!

Per i dag er det kun bildefiler som er lov å laste opp, med unnatak av eit par stader i Helsekartotek og liknande (om eg hugsar rett.) Altså; gif, jpeg, jpg, png, tga, tif, og tiff-filer skal gå greit.
Størrelseinnskrenkinga er fordi me har begrensa med plass på serveren, og sidan det tidvis er veldig mykje bilder som blir lasta opp, og dei blir liggande her "for alltid", så må me faktisk be om at folk prøver å finne andre løysingar for å vise bilder, som for eksempel photobucket som nevnt over, eller å da altså krympe størrelsen litt. Alternativa er å kjøpe meir plass på server, eller å begynne å slette alle bilder som er lasta opp etter X tid.

Med det sagt, så gjekk eg inn no og prøvde å auke størrelsen litt på størrelsen på kvar fil som er tillatt, så kan me jo sjå om det kan bli litt betre. Alle kamera lagar jo strengt tatt mykje større bildefiler no enn det dei gjorde for berre nokre år sidan då me la til opplastingsmuligheten. :D
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Sara Syversen
River avispapir
Sted: Østfold
Kontakt:

Legg innav Sara Syversen » 19 mar 2015, 15:25

Hvor stort er det nå ?
Kanskje det finnes en ap for det også å redusere str på bilder så man kan lett laste opp fra tlf ihvertfall.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Gå tilbake til «Tilbakemeldinger til styret»